راهب مومیایی از بازگشت به چین بازماند


مومیایی گم شده ی هزار ساله چینی که متعلق به یک راهب چینی است پس از دو دهه توسط چینی ها پیدا شد، اما دادگاه هلند به نفع آنها رای نداد.

به گزارش گالری آنلاین، یک دادگاه در آمستردام، روز چهارشنبه پرونده ای را که توسط روستاییان چینی به دنبال بازگرداندن راهب مومیایی شده ی 1000 ساله که به سرقت رفته بود، رد کرد. آنها گفته بودند که این مومیایی در اختیار یک مجموعه دار هلندی است.

اهالی روستای کوچک چینی یانگچون، اسکار ون هوایم را متهم کرده است که مجسمه بودا را در سال 1996 خریده است، حاوی بقایای یک راهب در هنگ کنگ است.

این بودا با اندازه انسانی در موقعیت لوتوس، "Zhanggong Patriarch" نامیده می شود و در اواخر سال 1995، پس از آنکه برای قرن ها پرستش شد، از یک معبد در Yangchun ناپدید شد.

پس از دو دهه، روستاییان در سال 2015 این اثر گرانبها را در نمایشگاه " جهان مومیایی" در موزه تاریخ طبیعی بوداپست، پیدا کردند.

اسکن از مجسمه یک اسکلت در داخل آن را نشان داد، گفته می شود که از راهبانی است که تقریبا یک هزار سال پیش در دوران سلسله Song چین زندگی می کردند.

اما قضات هلندی روز چهارشنبه اعلام کردند که کمیته روستای چینی، که پرونده را آورده است، "نمی تواند یک شخص قانونی محسوب شود و بنابراین غیرقابل قبول است".


logo-samandehi