نمایش آثار هنرمندان کردستان عراق در لندن

آن دسته از آثار هنری هنرمندان کردستان عراق که از سلاح‌های شیمیایی «صدام حسین» و تخریب آثار باستانی و فرهنگی «داعش»‌ جان سالم به در برده‌اند در یک گالری هنری واقع در لندن به نمایش گذاشته می‌شوند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته گاردین،‌ هنرمندان کردستان عراق تابلوهای نقاشی خود را در کنار چیدمان‌های هنری (installation) به نمایش می‌گذارند. برای خلق چیدمان‌های این نمایشگاه از آثار باستانی همچون کتیبه‌های آشوری متعلق به ۷۰۰ پیش از میلاد مسیح که توسط نظامیان داعش صدمه دیده‌اند، استفاده شده است.

این نمایشگاه بخشی از سری مراسم‌هایی است که به مناسبت دهمین سالاروز تاسیس خیریه‌ی بریتانیایی «گولان»‌(Gulan) – خیریه‌ای برای ترویج و اشاعه فرهنگ کرد - ترتیب داده شده‌اند.

نمایشگاه کردستان عراق

«حمید»‌ یکی از هنرمندان کردستان عراق است که آثارش در گالری P۲۱ نمایشگاه «جاده‌ای به سمت کردستان»‌ نمایش داده می‌شود. «ریچارد وایلدینگ»‌ مدیر نمایشگاه «‌جاده‌ای به سمت کردستان»‌، چیدمان «حمید» ‌در این نمایشگاه را "تصویر هنری بی‌نظیری از خداحافظی با افرادی که روزی دوست‌شان داشته‌اید" توصیف کرد.

عکس‌هایی از کتاب‌های باستانی که توسط یک پدر روحانی نجات یافته‌اند نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد.

در بین آثار هنری ۱۸ هنرمند،‌آثار هنری یک یکی از سربازان پیشین «‌پیشمرگ»‌ که حالا به یک هنرمند بین‌المللی تبدیل شده است نیز حضور دارد.

logo-samandehi