عکس یادگاری به قیمت شکستن پای مجسمه تاریخی

پای مجسمه " خواهر ناپلئون بناپارت" در موزه آنتونیو کانووا ی رم توسط بازدید کننده‌ ای که قصد گرفتن عکس کنار مجسمه را داشت شکست.


به گزارش گالری آنلاین، بی ملاحظگی یکی دیگر از دوستداران هنر در حالیکه به دنبال موقعیتی بی نظیر برای گرفتن عکس با یک اثر هنری بود منجر به آسیب دیدن این مجسمه شد. این بار، قربانی مجسمه ای تاریخی گچی اثر هنرمند ایتالیایی بنام Antonio Canova ( 1822- 1757) بود.

در 31 ژوئیه ، یک توریست اتریشی انگشتان پای مجسمه دوره نئوکلاسیک Pauline Bonaparte as Venus Victrix را که در موزه آنتونیو کانووا ی واقع در شمال شرقی ایتالیا به نمایش گذاشته شده است، شکست. این در حالی اتفاق افتاد که این توریست سعی می کرد با نشستن در کنار این مجسمه از خودش عکس بگیرد.

در سال های اخیر عکس های سلفی به معضلی برای موزه ها تبدیل گشته و حوادثی ببار می آورندکه باعث آسیب دیدن آثار هنری ارزشمند در سراسر جهان می شود.

طبق گزارش آمده در صفحه فیس بوک این موزه، " در حادثه اخیر ، شخص خاطی بدون آن که حادثه را اطلاع دهد با عجله موزه را ترک کرده است. کارکنان موزه نیز مدتی کوتاه پس از وقوع حادثه به خسارت وارد آمده پی برده و برای شناسایی عامل این حادثه به بررسی تصاویر ثبت شده توسط دوربین های امنیتی پرداختند. "

در پی باز گشایی موزه های ایتالیا پس از تعطیلی، از بازدیدکنندگان خارجی خواسته شد تا جهت بازدید از موزه ها ثبت نام کنند و این بدان معناست که موزه می توانست عامل این حادثه را شناسایی کند. اما تا این لحظه نام شخص مورد نظر در مطبوعات منتشر نشده است. Vittorio Sgarbi ، سیاستمدار ایتالیایی و منتقد جنجالی هنر که به عنوان مدیر انجمن Antonio Canova نیز فعالیت می کند، در پست فیس بوکی خود از پلیس ایتالیا خواسته است تا عامل این "حماقت بی سابقه" را شناسایی کرده ، بازداشت کند و او را بدون مجازات رها نکندو اجازه ندهد تا به وطنش باز گردد.

این مجسمه گچی (1804) از جنگ جهانی اول که موزه درسال 1917 مورد اصابت بمباران هوایی روز کریسمس قرار گرفت، به جا مانده است. بنا بر گزارش خبر گزاری la Repubblica در سال 2004 سر جدا شده این مجسمه و همچنین لباس، دست و پای آن مرمت شد. Moira Mascotto مدیر موزه به آژانس خبری اتریش گفت: " این بار، موزه تلاش های خود را جهت ترمیم این اثر را به تعویق نمی اندازد. خوشبختانه تکه های شکسته تندیس گچی را پیدا كرده ایم که در مرمت و باز سازی آن به ما کمک می کند. "

logo-samandehi