تصویر زیاده خواهی های جامعه جهانی در چیدمان پایان

پایان، عنوان چیدمانی است که با خامه لبریز شده زیاده خواهی جامعه جهانی را نشان میدهد و علی رغم ساخت این اثر پیش از بحران کرونا، عنوان آن گویای احوالات امروز جهان است.

به گزارش گالری آنلاین، پس از چهار ماه تاخیر، از چیدمان عظیم الجثه خامه پف کرده تحت عنوان "پایان" اثر Heather Phillipson در میدان Trafalgar لندن رونمایی شد.

از اثر هنری Heather Phillipson که مدت ها در انتظار نصب بر روی Fourth Plinth (ستون چهارم) میدان Trafalgar لندن بوده است، رونمایی شد. این چیدمان تا بهار ۲۰۲۲ در این میدان پا برجا خواهد بود.

این اثر در ابتدا قرار بود در ماه مارس نصب شود، اما شیوع ویروس کرونا این لحظه مهم را برای این هنرمند تا 30 ژوئیه به تعویق انداخت.

این چیدمان، خامه پف کرده عظیم الجثه ای را نشان می دهد که بر روی آن یک گیلاس قرمز رنگ بزرگ، مگسی غول پیکر و یک پهباد قرار گرفته است. پهپاد تصاویر زنده را از وب سایتی که توسط این هنرمند طراحی شده ، پخش می کند و از نمای بالا و از دید مجسمه چشم انداز ی از شلوغ‌ترین و پر تردد‌‌ترین میدان‌ شهرلندن را به تصویر می کشد. کلاژ صوتی توسط این هنرمند نیز به صورت آنلاین در دسترس است.

این هنرمند در توضیحات خود می گوید: افتخار می کنم که برای خلق اثر در چنین مکان عمومی مهمی انتخاب شده ام و شاهد چیدمان"پایان" در بهترین و ایده آل ترین اندازه و شرایط ممکن هستم . چیدمانی که معماری پیرامون و مردم آن در نمای ناموزون آن نقش دارند.

این چیدمان مدت ها پیش از بحران کنونی جهانی طراحی شده اما ظاهراً عنوان آن بیانگر شرایط فعلی است. اما همانطور که Phillipson در اوایل سال جاری در مصاحبه ای با Artnet News گفت: "به نظر می رسد از نظر سیاسی ، این بی نظمی و درهم ریختگی از مدتها پیش آغاز شده است ."

"چیدمان خامه پف کرده که از شدت انباشته شدن در حال ریختن است بیانگر زیاده خواهی های جامعه جهانی است. "

logo-samandehi