حال و هوای موزه هنر Metropolitan پس از گشایش در دوران کرونا

نگرانی کارکنان موزه Met از حضور بازدیدکنندگان همراه با شیلد، دستگاه های سنجش دمای بدن وکابین های ضدعفونی پس از ماه ها تعطیلی بی سابقه این موزه.

به گزارش گالری آنلاین، بازدیدکنندگان از بازگشایی مجدد موزه هیجان زده هستند، اما برخی از کارکنان همچنان احساس نگرانی می کنند.

حال و هوای متشنج از بازگشایی موزه و پر شدن دوباره راهروهای خالی موزه هنر Metropolitan در حالی است که سرپرستان گالری و فروشندگان بلیط برای بازگشایی موزه لحظه شماری می کردند.

کارکنان موزه Met ماه ها است که این سوال را از خود می پرسند که چطور می شود در طول پاندمی کرونا که به نظر می رسد درفضاهای بسته به سرعت انتشار پیدا می کند، موسسه آنها با اطمینان در حال باز گشایی موزه است. اما مدیران ماه ها زمان خود را صرف مشاوره با مقامات بهداشتی کرده تا راهی برای بازگشایی موزه پیدا کنند و بدین ترتیب خطر قرار گرفتن کارکنان و بازدید کنندگان در معرض این ویروس را کاهش دهند.

امروز در حالیکه بازدیدکنندگان با رعایت فاصله 2 متری در صف اندازه گیری دمای بدن ایستاده اند این اقدامات ایمنی در بوته آزمایش قرار گرفته است.

اعمال مقررات جدید در موزه Met مشهود است، کارکنان با طراحی و نصب سیستم مسیریابی دقیق و بدون تداخل زیاد با یکدیگر بازدید کنندگان را از سالنی به سالن دیگر جابجا می کنند. به عنوان مثال ورود ی بخش تمدن مصر باعث می شود تا بازدیدکنندگان در خلاف جهت عقربه های ساعت در گالری ها حرکت کنند. این روش نسبت به حالت عادی که احتمال گشت و پرسه زدن در بخش های مختلف وجود داشت تا حدی به محدود کردن این وضعیت و به صف در آوردن بازدیدکنندگان کمک می کند.

همچنین اقدامات انجام گرفته در رابطه با بیماری همه گیر به این معناست که در حال حاضر ورود بازدیدکنندگان مشتاق موزه به مکان های کم جا و تنگ ممنوع است.

در میان اولین کسانی که از درب موزه واردشدند، خانمی 70 ساله به نام جودی بود که مستقیماً به سراغ گالری های هنری یونان -روم رفت. او به خبرگزاری Artnet News گفت: "در حال حاضر امکان سفر برای ما وجود ندارد اما بازدید از موزه ها مانند یک سفر کوتاه است."

علیرغم شادی و سرور بیش از حدی که بازدیدکنندگان به موزه های مورد علاقه خود باز میگردانند، بسیاری از کارکنان نگران این هستند که اعمال پروتکل ها برای باز گشایی موزه ها به اندازه کافی کار ساز نباشد. کارکنان از آنجایی که حق صحبت در باره قوانین اعمال شده در رابطه با بیماری همه گیر را ندارند، به شرطی که نامی از آن ها برده نشود با Artnet News به گفتگو پرداختند.

یکی از کارمندان موزه گفت: "قدری احساس نگرانی می کنم، اما به نظر می رسد تاکنون موزه انتخاب های درستی را اتخاذ کرده باشد. در صورتی که این بازگشایی با موفقیت روبرو شود، امیدوارم موزه در ادامه و پیشبرد مراحل بعدی عجله نکند."

logo-samandehi