بازگشایی موزه هنرهای معاصر منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا

پروژه مرمت موزه هنرهای معاصر تهران که از اردیبهشت سال ۹۷ آغاز شده بود و در نهایت قرار بود که اوایل پاییز امسال بازگشایی شود، به گفته رئیس این موزه تا دو ماه دیگر ادامه دارد و بازگشایی آن منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، بیش از دو سال از آغاز پروژه بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران می‌گذرد و همچنان نیز این روند ادامه دارد. نهم اردیبهشت سال ۹۷ اعلام شد که موزه هنرهای معاصر تهران نیاز به بازسازی دارد و به دلیل تعمیرات گسترده تا آخر تابستان همان سال تعطیل است که البته وعده بازسازی شش ماهه این موزه به بیش از دو سال افزایش یافت.

اگر چه ۲۱ مرداد ماه امسال هادی مظفری، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی در جریان بازدید خبرنگاران از فرآیند بازسازی موزه و تکمیل فضای گنجینه اعلام کرد که ۹۱ درصد از کار انجام شده و مراحل پایانی فرآیند بازسازی این موزه در حال انجام است تا در اوایل پاییز بازگشایی شود، اما به نظر می‌رسد که همچنان درهای موزه هنرهای معاصر تهران بسته خواهد ماند.

احسان آقایی، رییس موزه هنرهای معاصر تهران اعلام کرد که پروژه بازسازی موزه مراحل آخر خود را سپری می‌کند و تا دو ماه دیگر ادامه دارد.

او همچنین با تاکید بر این نکته که بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران بعد از اتمام پروژه بازسازی منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است، درباره شرایط آثار گنجینه نیز اظهار کرد که هم‌اکنون آثار موزه‌ در حال انتقال به گنجینه هستند.

موزه هنرهای معاصر تهران یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن محسوب می‌شود که دارای آثار هنری زیادی از دوره تاریخی پایان جنگ جهانی دوم تا دهه ۱۹۸۰ است. گفته می‌شود این مجموعه یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های هنر اکسپرسیونیسم انتزاعی در جهان است که همه جنبش‌های هنری قرن ۱۹ و ۲۰ را پوشش می‌دهد.

در این مجموعه آثار مختلفی از دوره‌های متفاوت کاری پابلو پیکاسو وجود دارد. همچنین «نقاشی دیواری روی زمینه قرمز هندی» اثر جکسون پولاک دیگر اثر شاخص موزه است که مشهورترین کار موزه و به‌لحاظ قیمتی، گران‌ترین اثر این مجموعه است.

مجموعه بسیار معروف «مائو» و اثر «خودکشی» از اندی وارهول نیز از دیگر آثار شاخص موزه است. همچنین آثاری از بهمن محصص، پرویز کلانتری، حسین زنده‌رودی، محمود فرشچیان و مارکو گریگوریان در بخش نقاشی هنرمندان ایرانی وجود دارد.

logo-samandehi