مجسمه‌هایی با موضوع تأثیرات فناوری روی جوامع امروزی

هنرمند و طراح شیلیایی و ساکن نیویورک، «سباستین ارازوریز»، از پرینت‌های رندرشده و مجسمه‌هایی که به صورت سه‌بعدی مدل‌سازی و پرینت شده‌اند استفاده می‌کند تا سبک هنری یونانی-رومی و در قالب آن فناوری‌هایی را به تصویر بکشد که در جهات متضاد در حال حرکت هستند.


به گزارش گالری آنلاین، آخرین مجسمه‌های این هنرمند برای اولین بار در ایالات متحده در قالب نمایشگاهی به نام «آغاز پایان» به نمایش درآمده است. این آثار به وسیلهٔ «جیمز سالومون» گلچین شده‌اند و قرار است از ۱ تا ۲۴ مه ۲۰۱۹ (برابر با ۱۱ اردیبهشت تا ۳ خرداد ۱۳۹۸) در سالن «الیزابت کالکتیو» نیویورک در معرض دید عموم قرار داشته باشند.

آثار ارازوریز بازتاب‌دهندهٔ نظرات او در مورد تأثیرات احتمالی فناوری روی جوامع امروزی هستند.

این هنرمند پنج سال گذشته را به بررسی تأثیرات فناوری روی اقتصاد اجتماعی، سیاست جغرافیایی، نانودستگاه‌ها و زیست‌فناوری گذرانده است. پیش‌بینی او این است که در طول یک دههٔ آینده ماشین‌ها جایگزین ۵۰ درصد نیروی کار موجود می‌شوند و این مساله می‌تواند کشمکش‌های بسیاری را در سطح جهان ایجاد کند.

نمایشگاه آغاز پایان سعی دارد به انسان‌ها در مورد آینده هشدار دهد و شامل مجسمه‌هایی از اساطیر مدرنی است که در حال شکل دادن به آیندهٔ ما هستند، از جمله "مارک زاکربرگ".


logo-samandehi