تبدیل نمایشگاه پاریس به کارگاه آزاد بزرگ نساجی توسط هنرمند هلندی hella jongeius

گالری lafayette anticipations در پاریس سراسر تابستان 2019، اثر هنری خلاقانه از هنرمند هلندی به نام hella jongeius را در زمینه نساجی به نمایش گذاشت.

به گزارش گالری آنلاین، این هنرمند در نمایش اثر خود تحت عنوان "interlace"، با بهره گیری از ویژگی های اجرایی ساختمان، فضای داخلی گالری را به کارگاه نساجی وسیعی که پیوسته در حال جابجایی و تغییر مکان بود، تبدیل کرد. کارگاه بافندگی بزرگی که برای بازدید عموم آزاد بود. hella jongeius یکی از تأثیرگذارترین و بانفوذترین چهره های طراحی بین المللی است. تحقیقات نظری و تجربی او در کارگاهش "jongeriuslab" در برلین به بررسی موضوعات گوناگونی که اغلب در رابطه با اهمیت رنگ ها و مواد است، می پردازد. پروژه ای که این هنرمند برای گالری lafayette anticipations در نظر گرفته بود بر پایه نساجی و بافندگی بود.

وی با به نمایش گذاشتن "interlace" در گالری lafayette anticipations پاریس، این واقعیت را خاطر نشان می کند که منسوجات دنیای fast fashion به محصولی یکبار مصرف تبدیل شده اند. در این نمایشگاه رابطه بین مصرف کنندگان و منسوجات و همچنین پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تولید و مصرف امروزی پارچه مورد بحث قرار گرفت. طی چند دهه اخیر، بسیاری از مصرف کنندگان اطلاعات چندانی در رابطه با نحوه تولید منسوجات ندارند و علاوه بر آن تکنیک های تولید صنایع دستی در دست فراموشی است و صنعتی شدن، ماشینی شدن و جهانی شدن، تولید نساجی را از مهارتهای فردی دور کرده است.

پروژه interlace مراحل تولید پارچه را برای آگاه سازی، ارزشیابی دوباره و درک ارزش هنر نساجی در معرض دید عموم قرار داد. آن چه که این پروژه به نمایش گذاشت اغلب از دید مصرف کنندگان پنهان است. موضوعاتی چون تحقیق و پژوهش، ابزار، مواد اولیه و آزمون و خطاهایی که به اندازه نتیجه کار از اهمیت برخوردار هستند. در طول 3 ماه برگزاری نمایشگاه، عموم مردم شاهد آثار هنری جدیدی از منسوجات بودند که در فضای نمایشگاه بافته می شد. در 6 سپتامبر 2019 نیز سمپوزیومی پیرامون تکنیک های بافندگی و فناوری های مربوطه و همچنین پیامدهای اجتماعی تولید نساجی مدرن در این بنیاد برگزار گردید.

logo-samandehi