همکاری با زنبورها در خلق مجسمه

توماس لیبرتینی به خلق مجسمه‌های لانه زنبوری پیچیده که به اسطوره‌شناسی و تاریخ اشاره دارد، شهرت دارد.

به گزارش گالری آنلاین، این هنرمند اهل روتردام مجموعه ای از مجسمه های جمجمه مانند انسان را خلق کرده است که موضوع فداکاری در عشق را بررسی می کند. سه کلنی زنبورهای مختلف در طول فصل بهار برای ساختن مجسمه‌ها کار کردند که با شهد تازه از گیاهان اطراف یک گورستان قدیمی پر شده بود.

اولین اثر مجموعه «Memento Vivere» از توماس لیبرتینی «JOHN THE BAPTIST» نام دارد و تحت تأثیر نقاشی معروف کاراواجو به نام «Salome with the Head of John the Baptist» است. نتیجه یک قطعه جمجمه مانند انسان «ساخته شده توسط زنبورها» است که بر روی سینی طلایی که به دیوار وصل شده است قرار می گیرد. سر لانه زنبوری شکل از ظرف بیرون می آید، گویی می خواهد دوباره زنده شود. اگر زنبورها به غریزه طبیعی خود رها شوند، تا زمانی که صورت کاملاً انسانی شود، ماده بیشتری به چهره اضافه می کنند که نمادی از رستاخیز و امید است.

این هنرمند برای تقویت بعد معنوی داستان، زمانی که زنبورها مشغول ساختن سر بودند، رنگدانه قرمزی به کندو اضافه کرد. اگرچه زنبورها در واقع کور رنگ هستند و نمی توانند قرمز را ببینند، این رنگدانه در سراسر ساختار موم زنبور عسل گنجانده شده است و به عرفانی بودن اثر اضافه می کند. نتیجه یک نمایش بصری خیره کننده از وارونگی طبیعت است، زیرا جمجمه از یک جسم بی جان به نمادی از زندگی جدید تبدیل می شود.

مجموعه Libertiny همچنین دارای "Feed Your Head" است که نام آن برگرفته از آهنگ نمادین "White Rabbit" اثر Jefferson Airplane است. Libertiny با الهام از اشعار، که حول موضوع آلیس در سرزمین عجایب و تشویق به دنبال کردن کنجکاوی خود می چرخد، بعد دیگری به ایده های «life of service» و «عشق» می بخشد. این مجسمه به صورت یک جمجمه انسان زرد روشن روی یک سینی بازتابنده ظاهر می شود که می توان آن را روی دیوار نصب کرد.

سومین قطعه از مجموعه "Memento Vivere" اثر "Pain Au Amour" است که با الهام از عریضه معروف دعای خداوند "نان روزانه ما را در این روز به ما بده" ساخته شده است. این هنرمند اینگونه تعبیر می کند که عشق نان روزانه ماست.

logo-samandehi