نمادگرایی لباس‌های جیب‌دار طراحی شده در خانه مد DZHUS

کالکشن Transit، جدیدترین مجموعه برند اوکراینی DZHUS دارای لباس‌های دگرگون‌کننده تک رنگ است که برای تبدیل از یک لباس به لباس دیگر طراحی شده‌اند.

به گزارش گالری آنلاین، بنیانگذار DZHUS یعنی Irina Dzhus به Dezeen از چگونگی شکل‌گیری این مجموعه در زمان تخلیه اجباری میلیون‌ها اوکراینی هنگام حمله روسیه به این کشور در 24 فوریه 2022 صحبت کرد.

طراح گفت: مجموعه Transit از نمادگرایی اشباع شده است و تغییرات دردناکی را که هموطنان من در طول فرآیند تخلیه جمعی متحمل می شدند و واقعیت پناهندگی بیشترشان را نشان می دهد.

مردم قهرمان ما با از دست دادن همه چیز در موارد متعدد، توانسته اند هویت خود را حفظ کنند.

یکی دیگر از لباس‌ها از کالکشن signature look، یک ژاکت سفید جعبه‌ مانند با یک کلاه اختیاری است که برعکس، به تصویر فرشتگان نگهبان و جلیقه‌های ضد گلوله اشاره دارد.

همچنین Dzhus توضیح داد: «ژاکت که با قطعات جیب پوشانده شده‌است، به صورت آستین‌های بزرگ مانند بال باز می‌شوند.

جیب ها به شدت در کل مجموعه به چشم می خورند. یکی از نمونه‌ها، لباس سفید شفاف با یقه‌ای است که می‌توان آن‌ها را به شکل کیسه‌ای تا کرد.

در کالکشن پاییز زمستان 2023، طرح‌های متنوعی را خواهید دید که حول جیب‌ها و کیف‌ها ساخته شده‌اند، به عنوان کنایه از انتخاب سختی که هر یک از ما در شرایط سخت تنها چیزهایی که می‌توانستیم با خودمان ببریم، و اغلب غیرعملی است. به گفته‌ی طراح، اغلب چیزهای به یاد ماندنی در اولویت قرار گرفتند. Dzhus که سال گذشته پس از فرار از اوکراین به ورشو، داستان شخصی خود را با Dezeen به اشتراک گذاشت، افزود: با این حجم از طراحی اغراق‌آمیز، به نوعی می‌خواستم بگویم، ای کاش می‌توانستیم چیزهای بیشتری را با خود به زندگی جدیدمان ببریم. این به معنای ادای احترام به تغییرات بنیادی شخصیتی است که اکثر ما در شرایطی زندگی کرده‌ایم که جنبه‌های بسیار اساسی هویت ما را زیر سوال برده است.

به گفته Dzhus، علاوه بر ادای احترام به تجربه پناهندگان اوکراینی، لباس‌های چند منظوره همچنین قصد دارند با تشویق به کاهش تعداد اقلام در کمد لباس که بیش از یک هدف دارند، پایداری را نیز در نظر بگیرند.

این طراح همچنین توضیح داد که چگونه کالکشن Transit می تواند به "مسافران شیک پوش" که می خواهند با حداقل چمدان سفر کنند، بدون اینکه سبک شخصی خود را به خطر بیندازند، مفید باشد.

logo-samandehi