اتوبوس‌های گلخانه‌ای سیار

روشی نوین برای پویایی و تحرک بین شهری

سری هوش مصنوعی Emilio Alarcón، پویایی بین شهری را از طریق اتوبوس‌های گلخانه‌ای سیار بازسازی می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، پروژه اتوبوس‌های گلخانه‌ای توسط Emilio Alarcón با تبدیل اتوبوس‌های برقی به گلخانه‌های سیار با هدف رسیدگی به چالش‌های گرمایش جهانی و کمبود فضای سبز در شهرها، پویایی و تحرک بین شهری را تغییر می‌دهد. مجموعه هنرهای دیجیتال استفاده از فضای موجود در داخل اتوبوس‌ها را برای رشد گیاهان، درختچه‌ها و درختان کوچک و تبدیل آنها به واحدهای گردشگر در وسط محیط‌های شهری پیشنهاد می‌کند. این پروژه از طریق یک فرآیند تکراری دقیق با استفاده از پلتفرم محبوب هوش مصنوعی، Midjourney به دست می‌آید.

ساختارهای محصور اتوبوس ها اجازه می دهد تا محیطی شبیه گلخانه حفاظت شده را ایجاد کند که نور خورشید بتواند از طریق حباب های شفاف یا نیمه شفاف ساخته شده از موادی مانند شیشه، اتیلن تفلون یا پلی کربنات نفوذ کند و میزان نور لازم را برای فتوسنتز در اختیار گیاهان قرار دهد. ملاحظات فنی نقش مهمی در تضمین عملکرد موفقیت آمیز اتوبوس های گلخانه ای دارد. سیستم های تهویه مناسب برای تنظیم دما و رطوبت و همچنین جلوگیری از ایجاد گرما و رطوبت زیاد که می تواند بر رشد گیاه تأثیر منفی بگذارد، ضروری است. سیستم های محکم برای ایمن سازی بدنه یا سازه اتوبوس برای تضمین ایمنی و به حداقل رساندن مشکلات ارتعاشی ضروری هستند.

پروژه اتوبوس‌های گلخانه ای با هدف بهبود کیفیت هوا

روش های مختلف رشد را می توان به کار برد، مانند هیدروپونیک (hydroponics)، که در آن گیاهان به جای بسترهای سنتی در محلول های غذایی رشد می کنند. همچنین می توان از بسترهای سبک وزن برای به حداقل رساندن وزن اضافی ناشی از گیاهان و ظروف استفاده کرد. اتوبوس‌های گلخانه‌ای، فراتر از جذابیت زیبایی‌شناختی و ایجاد فضاهای سبز در شهرها، پتانسیل کاهش اثرات زیست‌محیطی را دارند، خلاقیت چند رشته‌ای را به اشتراک می‌گذارد؛ افزایش پوشش گیاهی به جذب دی اکسید کربن و بهبود کیفیت هوا کمک می کند.

این فضاهای سبز سیار می توانند به عنوان مینی پارک نیز عمل کنند و محیط دلپذیرتر و طبیعی تری را برای مسافران و عابران پیاده فراهم کنند. در روزهای گرم می‌توان پنجره‌ها و دهانه‌های بالای اتوبوس‌های گلخانه‌ای را باز کرد تا جریان هوا، حفظ دمای مناسب و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد گیاهان فراهم شود. همچنین ایجاد مناطق سازگار برای راحتی مسافران مهم است. اتوبوس هایی در اندازه های مختلف از اتوبوس های دو طبقه گرفته تا مینی بوس ها را می توان برای این منظور تطبیق داد. نگهداری توسط باغبان حرفه ای، در درجه اول برای آبیاری و کنترل بیماری و آفات مورد نیاز خواهد بود.

logo-samandehi