سرپرست صندوق احیاء بناهای تاریخی:

نخستین جشنواره ملی بناهای تاریخی با عنوان «احیاء» در بهمن ماه افتتاح می شود


سرپرست صندوق احیاء بناهای تاریخی از افتتاح نخستین جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی با عنوان «احیاء» همزمان با آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارشگالری آنلاین به نقل از صابتا، پرهام جانفشان با اعلام این خبر افزود: از جمله اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی ملی در عرصه عکاسی، می توان به فرهنگ سازیو توجه به میراث فرهنگی و بناهای تاریخی کشور، اهمیت بخشی به بناهایی که کمتر دیدهشده اند از رهگذر لنز دوربین عکاسان و شناسایی بهتر و امکان برنامه ریزی برای ابنیهتاریخی کشور، اشاره کرد.

سرپرست صندوق احیاء، با بیان اینکه نشان دادن جریان زندگی در ابنیه باززنده سازی شده یکی از محور های اصلی این جشنواره است، ادامه داد:دیدهشدن بناهای تاریخینظیرکاروانسراها، حمام ها، آب انبارها، محوطه های تاریخی در کشور،توجه به ارزش های فرهنگی و متمایز کردن آن ها در آثار تاریخی ایران از دیگر مواردیاست که در برگزاری این جشنواره مدنظر قرار داده شده است.

وی در همین راستا، تصریح کرد: انتشار فراخوان این جشنواره تا دو هفته آیندهانجام می شود و عکاسان و عموم علاقه مندان در بازه زمانی سه ماه( از ابتدای بهمن تااواخر فروردین) فرصت دارند که عکس های خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند

logo-samandehi