نگاهی به بهترین عکس‌های حیات وحش این هفته

بهترین عکس‌ها از حیات‌وحش این هفته، تصاویری از ماهی شنای بسیار عمیق در ژاپن، گوزن های آسیایی، اسب‌های آبی قاچاقچی معروف و ماهی خواری که اینک به یک ستاره فضای مجازی بدل شده است را شامل می‌شود.


به گزارش گالری آنلاین، این عکس ها که به انتخاب گاردین منتشر شده است، بهترین عکس‌های حیات وحش رسانه‌های سراسر دنیا در هفته‌ای که گذشت همراه با توضیحات آنها است.

آهوهای وحشی در میان کیسه‌های زباله در منطقه Trincomalee سریلانکا/
منبع: خبرگزاری فرانسه / عکس: Ishara S Kodikara

اسب‌های آبی در رودخانه‌ای نزدیک دورادال، در منطقه آنتیوکیا کلمبیا. این کشور اخیراً اعلام کرده است که برای انتقال ۷۰ اسب آبی به حفاظت‌گاه‌های حیوانات در کشورهای دیگر، ۳.۵ میلیون دلار (۳ میلیون پوند) بودجه لازم است.
این اسب‌های آبی متعلق به پابلو اسکوبار، قاچاقچی معروف کوکایین بوده که در اواخر دهه ۱۹۸۰ ، تعدادی از حیوانات آفریقایی را به کلمبیا آورد، اما پس از مرگش در سال ۱۹۹۳ آنها را رها کردند تا آزادانه در منطقه گرم و باتلاقی آنتیوکیا پرسه بزنند؛ جایی که مسوولان محیط زیست نتوانسته‌اند تعداد این حیوانات را کنترل کنند و اکنون تعداد این اسب‌های آبی حدود ۱۳۰ است.
عکس: خبرگزاری فرانسه

لوئیس ماهی‌خوار که در جریان اولین قرنطینه‌اش تبدیل به یک ستاره آنلاین شد، دوم آوریل از مهاجرت، به لانه‌اش در جنگل کاج در اسکاتلند بازمی‌گردد. یک دوربین از سال ۲۰۱۷ لوئیس را دنبال کرده است. بینندگان اکنون امیدوارند که به‌زودی همسرش به او ملحق شود.
عکس: Woodland Trust Media Library/PA

یک زنبور کالیفرنیایی به دنبال شهد در خشخاش در اقیانوس آرام، گرو، ایالات متحده است/ عکس: Rory Merry/Zuma Press Wire/Rex/Shutterstock

یک عقاب سرسفید، ماهی را از رودخانه ساسکوهنا در مریلند ایالات متحده شکار کرده و در هوا حمل می‌کند. افزایش تعداد این نژاد از عقاب‌ها، نشان دهنده‌ یک عملکرد موفقیت‌آمیز برای حافظان محیط زیست بوده است. عکس: مایکل رینولدز/ EPA

جینگژو، چین/ گوزن‌های آسیایی با نام الک در حفاظت‌گاه طبیعی شیشو
عکس: خبرگزاری فرانسه/Getty Images

شنای حلزون ماهی در عمق بیش از ۸۰۰۰ متری زیر آب در نزدیکی ژاپن، در فیلمی که رکورد جدیدی را برای عمیق‌ترین شنای یک گونه از ماهی‌ها به ثبت رساند. عکس: مرکز تحقیقات اعماق دریا Minderoo-UWA

یک ایگوانای سبز به شاخه‌ای در بخش غربی جنگل‌های بارانی آمازون، نزدیک لتیسیا، کلمبیا چسبیده است.
عکس: خبرگزاری آنادولو/گتی ایماژ

لک‌لک‌های سفید بر بالای مناره‌ای که در اثر زلزله‌های ویرانگر ترکیه در ماه فوریه آسیب دیده است، لانه می‌کنند. پس از آن این لانه به طور امن به گنبد مسجد در عثمانیه منتقل شده است.
عکس: خبرگزاری آنادولو

صدف‌های مروارید آب شیرین در رودخانه کری در اسکاتلند. صدف‌های مروارید در رودخانه‌های اسکاتلند زندگی می‌کنند، اما محققانی که از پهپادهای زیر آب و تجهیزات غواصی از راه دور استفاده می‌کنند، اکنون تعدادی صدف مروارید را در دو دریاچه در ساترلند و تروساچس کشف کرده‌اند.
عکس: سو اسکات/منبع: SNH/PA

کرگدن‌های تک شاخ در پناهگاه حیات وحش پوبیتورا در موریگان هندوستان می‌چرند. پوبیتورا دارای بالاترین تعداد کرگدن‌های تک‌شاخ هندی در جهان است.
عکس: Anuwar Hazarika/NurPhoto/Rex/Shutterstock

به لطف یک طرح عظیم بازسازی که در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد و توسط سازمان خیریه بین‌المللی حفاظت از جانوران ـ Fauna and Flora ـ حمایت شد، شهر صنعتی ردوندا در ایالت ریو د ژانیرو برزیل، از یک منطقه بایر به یک پناهگاه پررونق تنوع زیستی تبدیل شده است.

عکس: اولیویه رینود/ منبع: Fauna and Flora

میمون‌های پوزه طلایی در حال انقراض در حفاظت‌گاه طبیعی فوپینگ، چین. عکاس، کیانگ ژانگ، می‌گوید: سردترین روز ژانویه بود که یک خانواده میمون طلایی را پیدا کردیم. این میمون همراه با بچه‌اش راه می‌رود و از روی درخت می‌پرد. نیازی به نگرانی بابت زمین خوردن نوزاد هم نیست؛ چراکه دست‌ها و پاهای او مادرش را محکم در آغوش می‌گیرند. من این صحنه را دیدم و به سرعت این لحظه شگفت‌انگیز را ثبت کردم.»

میمون رزوس در حال خوردن گوجه در بنگلادش
عکس: Md Rafayat Haque Khan/Zuma Press Wire/Rex/Shutterstock

دانش‌آموزان مدرسه‌ یک لاک‌پشت دریایی را مشاهده می‌کنند که پس از بهبودی از جراحات در ساحل ملنارا در جزیره گران کاناریا، اسپانیا رها شد.
عکس: بورخا سوارز/رویترز


منبع: ایسنا

logo-samandehi