همایش «توسعه و هنر» برگزار می‌شود

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران همایش «توسعه و هنر» را با همکاری نهادها و سازمان‌های علمی و پژوهشی، به‌صورت حضوری و برخط، 24 آبان برگزار می‌کند.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، همایش «توسعه و هنر» با محوریت «ماهیت توسعه هنر(مفاهیم و کاربردها)» با همکاری پژوهشکده هنر، دانشگاه تهران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر اصفهان برگزار می‌شود.

این همایش شامل دو نشست و میزگرد تخصصی است. در ابتدا میثم موسایی، دبیر علمی همایش، گزارشی از روند برگزاری و اهداف همایش ارائه می‌دهد. در نشست نخست، سیدمحمد بهشتی، محمدحسین ایمانی خوشخو و علامرضا منتظری از اعضای پیوسته فرهنگستان هنر به ترتیب با موضوعات «هنر و توسعه»، «جایگاه زیست‌بوم صنایع هنری در توسعه اقتصاد هنر» و «اقتصاد فرهنگ و هنر» به سخنرانی می‌پردازند.

دومین نشست تخصصی به موضوع «حقوق مخاطب در توسعه هنر» اختصاص دارد که در این نشست، سعید حبیبا، درباره «حمایت از حقوق مالکیت فکری: توازن بین منافع فرد اجتماع»، باقر انصار با موضوع «حق مخاطب»، محسن اسماعیلی، با عنوان «حق دسترسی به فرهنگ و ارتباطات» و وحید آگاه نیز درباره «حق بر مشارکت و ارتباطات فرهنگی» سخنرانی خواهند کرد. در انتهای مراسم در میزگرد تخصصی با حضور میثم موسایی، مسعود کوثری، مسعود منتظر القائم، قاسم زائری «ابزارهای سیاستگذاری در هنر؛ برنامه‌ها و اسناد توسعه»، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند، چهارشنبه 24 آبان 1402، از ساعت 14 به فرهنگستان هنر، به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1552، طبقه سوم مراجعه کنند یا از طریق پیوند مجازی به نشانی اینترنتی https://b2n.ir/w31145 به این همایش متصل شوند.

logo-samandehi