تصویر مصرف گرایی جهانی از بحرین تا آریزونا

این نمایشگاه با عنوان «فضاهای بصری امروز» که با همکاری اورس استاهل برگزار می‌شود، تصاویر موضوعی عکاس را نشان می‌دهد که دیدگاه‌هایی را درباره کار، اقتصاد و جهانی‌سازی نشان می‌دهد.

به گزارش گالری آنلاین، عکاس آلمانی Andreas Gursky، 40 تصویری از جهانی شدن و مصرف انبوه را در Fondazione MAST در بولونیا به نمایش می گذارد.

عکس‌های بزرگ آندریاس گورسکی فضای نمایشگاهی Fondazione MAST را زیبا کرده است. اندازه آثار بینندگان را تشویق می‌کند تا فراتر از نمای خط تعیین‌شده قدم بگذارند تا تصاویر را موشکافی کنند و جزئیاتی را بیابند که ممکن است در نگاه اول از بین برود. جهانی شدن در دنیای کار به تدریج در ذهن ایجاد می شود تا زمانی که بینندگان با دنیایی که با مصرف انبوه در آن زندگی می کنند و اقتصاد دائماً در حال تغییر که بر نحوه کار مردم تأثیر می گذارد، کنار بیایند. با این حال، فراتر از مضامین اجتماعی و سیاسی که گورسکی ثبت کرده است، لحنی شاعرانه و نوستالژیک از طریق جزئیاتی که بینندگان ممکن است وقتی برای اولین بار نگاهی اجمالی به نماها می‌کنند، عکس‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

ترکیب بندی برای آندریاس گورسکی اهمیت دارد. در حالی که ویرایش می تواند کمک کند، حضور در لحظه و گرفتن عکس در زمان و زاویه مناسب برای عکاس ضروری است. گاهی اوقات، گورسکی به دنبال تکه‌هایی می‌گردد که می‌توانند کل تصویر را کنار هم بگذارند. در تصویر او از بحرین، او سوار بر هلیکوپتر شد و همراه دوربین خود، مانند کرکسی که منتظر طعمه خود است، در اطراف مسیر مسابقه بین‌المللی بحرین چرخید. پس از گذشتن از عکس‌ها و در مرحله ویرایش، گورسکی یک پیست مسابقه‌ای ساخت که از یک کوه شنی به پایین سرازیر می‌شود و هر ماشین و شخصی از روی بوم تصویری ناپدید می‌شود.

آندریاس گورسکی استادی است که بینندگان را برای اهداف بصری به ترکیب‌بندی‌های تصاویرش می‌کشاند و در عین حال آنها را به حوزه تفاوت‌های اجتماعی و سیاسی فراگیر در عکس‌های صنعتی و منظره‌اش میبرد. یک لحظه، بینندگان در سکوت غوطه ور می‌شوند و از سکون گذرا لذت می‌برند، سپس چند ثانیه بعد، به‌تدریج و نه ناگهانی، جهانی را که در آن زندگی می‌کنند، از ارتفاع می‌بینند.

logo-samandehi