معرفی برگزیده رقابت "دوستی به روایت انسان هنرمند"

نگاهی به آثار متین امین زاده

"با عکس احساس میکنم می توانم دغدغه های زندگی و مشکلات اجتماعی را بیشتر و بهتر به مخاطب نشان بدهم"، این را متین امین زاده، هنرمند عکاس برگزیده فراخوان "دوستی به روایت انسان هنرمند" میگوید.

در ادامه خواننده گفتگوی خبرنگار گالری آنلاین با این هنرمند عکاس باشید.


این هنرمند در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با انتخاب موضوع آثار خود و اینکه بیشتر به چه مسائلی گرایش دارد توضیح داد: موضوع آثار خود را بر مبنای مستند انتخاب کرده و گرایش من بیشتر زندگی و‌ مسائل اجتماعی است.

امین زاده در مورد تجربه های هنری خود گفت عکاسی تنها اولویت او بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه راهکارهای حرفه ای ایشان در مواجه با موانع در طول کار چیست؟، توضیح داد: قطعا در این مسیر با مشکلاتی رو به رو شده ام و در این راه سعی کرده ام با مطالعه و ایده گرفتن از استادم تا جایی که توانسته ام جواب بگیرم و مشکلاتم را حل کنم.


امین زاده در رابطه با دلیل اصلی انتخاب عکاسی به عنوان یکی از ابزار انتقال مفهوم به مخاطب و چگونگی شکل گرفتن این انتخاب توضیح داد: دلیل انتخاب عکاسی برای من در مرحله اول علاقه به این هنر است و با عکس احساس میکنم می توانم دغدغه های زندگی و مشکلات اجتماعی را بیشتر و بهتر به مخاطب نشان بدهم.

وی در آخر افزود: من به واسطه ی فرم می خواهم به عکس هایم هویت ببخشم و مفهوم واقعیت را بیشتر و ملموس تر به مخاطب نشان بدهم.


در این عکس کوه به من نماد استواری و صلابت می باشد

در این عکس می خواهم بچه های روستاهای کردستان را به مخاطب نشان دهم که با توجه به کمبود امکانات و نداشتن کمترین شادی و تکنولوژی امروز خوشحال هستند و لباس های رنگی نماد همان خوشحالی و شاد زیسن آنها می باشد

در این عکس نماد سخت کوشی یک زن کرد را به مخاطب می خواهم برسانم که باری بر دوش دارد و پا به پای مردان یا شاید به مراتب بشتر سخت تر از آنها تلاش می کند

logo-samandehi