برنده جایزه عکاس حیات وحش سال

عکس یک عکاس ایتالیایی از دریاچه‌ای یخ‌زده با کسب نزدیک به ۳۲ هزار رای برنده جایزه عکس منتخب مردم در جوایز عکاس حیات‌وحش سال شده که از سوی موزه تاریخ طبیعی در لندن برگزار می‌شود.

عکس از Cristiano Vendramin


به گزارش گالری آنلاین، این موزه از ۵۰ هزار عکس دریافتی از ۹۵ کشور، ۲۵ عکس را نامزد این جایزه کرد و برنده نهایی با رای‌گیری اینترنتی از مردم انتخاب شد.

کریستیانو وندرامین عکاس ایتالیایی این عکس را در سال ۲۰۱۹ و هنگام سفرش به دریاچه سانتا کروچه در شمال ایتالیا گرفته است. آقای وندرامین می‌گوید زیبایی این صحنه برای او یادآور دوستی درگذشته بوده که علاقه خاصی به این ناحیه داشته است.

این عکاس ایتالیایی می‌گوید: "داشتن رابطه روزمره با طبیعت برای داشتن یک زندگی سالم و آرام بسیار مهم است. عکاسی طبیعت اهمیت داشتن این پیوند را به ما یادآوری می‌کند."

دکتر داگلاس گر، مدیر موزه تاریخ طبیعی لندن، می‌گوید: "عکس تاثیرگذار کریستیانو، نمادی از تاثیر مثبتی است که طبیعت می‌تواند روی سلامت و زندگی ما داشته باشد. امیدوارم کسانی که به این منظره یخ‌زده نگاه می‌کنند، اهمیت پیوند با طبیعت و گام‌هایی را به یاد بیاورند که همگی‌مان باید برای حفاظت از آن برداریم."

علاوه بر این عکس منتخب، از چهار عکس دیگر هم تقدیر شده است.

عکس از Ashleigh Mccord

عکس از Jeroen Hoekendijk

عکس از Jo-Anne Mcarthur

عکس از Qiang Guo


منبع: بی بی سی

logo-samandehi