"H2O3 " / ویدئو آرتی از فریده شاهسوارانی در جشنواره "ویدئو فورمز" فرانسه

به گزارش گالری آنلاین ،فریده شاهسوارانی هنرمند معاصر ویدئوآرتی را با عنوان "H2O3 " در جشنواره "ویدئو فورمز" ارائه کرده است.این جشنواره یکی از جشنواره‌های مهم بین‌المللی ویدئو و هنر دیجیتال معاصر است که در فرانسه برگزار می‌شود و از سال 1984"ویدئو فورمز" به‌عنوان ناظر دائمی تحولات هنرهای ویدئویی و دیجیتال فعالیت داشته است. "ویدئو فورمز" از سال 1986 فستیوال سالانه‌ای را برای ویدئو آرت و هنرهای دیجیتال برگزار کرده و از سال 1993 یک گالری با نمایشگاه‌های دائمی را اداره می‌کند."ویدئو فورمز " یک آرشیو بزرگ از ویدئو آرت و هنرهای دیجیتال را در اختیار دارد که از سال 1986 جمع‌آوری نموده است.

در جشنواره 2016 "ویدئو فورمز" فرانسه 687 اثر از 51 کشور شرکت داشتند و از این میان، 74 اثر توسط گروه داوران برای مرحله نهایی انتخاب گردیده که ویدئو آرت "H2O3 " فریده شاهسوارانی یکی از 74 اثر منتخب این رویداد مهم می‌باشد.این هنرمند و عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی برای سومین بار است که در این جشنواره شرکت کرده و اثرش پذیرفته‌شده است.

مدت زمان آن 1:23 دقیقه و موضوع ویدئو آرت "H2O3 " آب مایه حیات است . ولی انسان از این مظهر پاکی در جهت منافع غیرانسانی خویش، به‌عنوان ابزار شکنجه استفاده می‌کند.

در بخشی از استیتمنت این اثر آمده است:

آب، پاکی زندگی. سیل، خشم طبیعی و مرگ. حیات، موجودیت مرگ. انسان، اسطوره دیدن و خواستن. آرزو و ترس.

قدرت، قدرت و قدرت.

زندگان، در رنج، در آفرینش درد.....

15 نمایشگاه انفرادی و بیش از150 نمایشگاه جمعی در داخل و خارج از کشور حاصل سالها فعالیّت هنرمندانۀ وی می باشد.آثار این هنرمند و عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قبلا نیز در جشنواره های معتبر داخلی و خارجی همچون جشنواره بین المللی فیلم مسکو و جشنواره بین المللی ویدئو آرت نیویورک، ارائه و مورد تحسین و تقدیر قرار گرفته بود.

logo-samandehi