نفی ادراک واقعیت توسط آنیش کاپور

در دنیایی که واقعیت به طور فزاینده‌ای گریزان و قابل دستکاری به نظر می‌رسد، آنیش کاپور ما را به جست‌وجوی حقیقت فراتر از ظواهر به چالش می‌کشد و از ما دعوت می‌کند تا قلمرو نادرست و غیر واقعی را کشف کنیم.


به گزارش گالری آنلاین، از 7 اکتبر 2023 تا 4 فوریه 2024، Fondazione Palazzo Strozzi در فلورانس، ایتالیا، نمایشگاه بزرگی را به آثار هنرمند بریتانیایی-هندی آنیش کاپور اختصاص داده است که به طور گسترده به دلیل ایجاد انقلاب در مفهوم مجسمه سازی در هنر معاصر شناخته شده است. این نمایش با نام آنیش کاپور توسط آرتورو گالانسینو، مدیر کل Fondazione Palazzo Strozzi هدایت می شود. Untrue Unreal، دارای طیف متنوعی از آثار اینستالیشن‌ است که گفت‌وگوی پویا بین هنر کاپور و معماری Palazzo Strozzi ایجاد می‌کند.

اینستالیشن ها نشان می دهد که آنیش کاپور بر طیف گسترده ای از مواد و تکنیک ها تسلط دارد. بازدیدکنندگان با مجسمه‌های مختلفی روبرو می‌شوند که مضامین تطبیق‌پذیری، ناسازگاری، آنتروپی و گذرا را بررسی می‌کنند و درک ما از فضا، نور و زمان را زیر سوال می‌برند.

در هنر آنیش کاپور، امر غیرواقعی با نادرست ادغام می شود و ادراک رایج از واقعیت را دگرگون یا نفی می کند. او ما را به کاوش در دنیایی دعوت می کند که در آن مرزهای بین حقیقت و دروغ از بین می رود و درها را به قلمرو غیرممکن ها باز می کند. یکی از ویژگی‌های متمایز، روشی است که آثار کاپور از مادیت خود فراتر می‌رود. آثار کاپور فضای خالی و پر را با هم ادغام می کنند و سطح، شکل هندسی و بیومورفیک را جذب و منعکس می کنند.


logo-samandehi