گالری خط سفید میزبان آثار پویا جمالی می شود

پانزدهمین نمایشگاه انفرادی نقاشی و مجسمه و صدو سی و سومین پرفورمنس آرت پویا جمالی جمعه 1 دی ماه در گالری خط سفید برپا می شود.


«نوستالژی»

این مجموعه رویکردی نوستالژیک است به موقعیتی تاریخی که ریشه در زمان گذشته و حال دارد. نوعی مواجهه رویا گونه و عاطفی با گذشته ای درخشان، که از سر بداقبالی؛ رو به خاموشی می رود. ما در این مجموعه با گستره ای از شهری تاریخی (شهر سوخته) مواجهه داریم که به صورت خیالی و با گرایش به هنر «آبستره» در جستجوی مدینه فاضله(اتوپیا) ذهن نقاش به گستره ی خیال سفر می کند. جایی میان «آرمانشهر» که ارجاع به تاریخ دارد و «ویرانشهر» که رویکردی معاصر است بر خرابه ها و شهرهای رو به زوال و نابودیِ بجای مانده از تمدنی عظیم و فراموش شده! تقابل روشنایی و تاریکی و رنگ های تابناک؛ گاه طلوع دارند و گاه غروب و این ناکجاآبادی است در فاصله هزاره ها تا اکنون. شهری تاریخی، متروک و بدون سکنه، که هم شکوه دارد و هم ملال! و از تأمل و اندوهی رمانتیک برخوردار است، گویی ما با فاجعه ای مواجه هستیم که پایان یک نوستالژی است و این خاطره های باستانی به استحاله می روند. آثار «پویا جمالی» بازتابی است از روح با شکوه تاریخ در کالبد رنگ و نور که در فراقِ افق کلاسیک؛ مرثیه ای رمانتیک می سراید. این آثار گرایشی از هنر «فرا واقع گرایی» و هنر «آبستره» را در خود می پروراند.

شهاب الدین نژاد تهرانی/ پاییز ۱۴۰۲


علاقمندان جهت بازدید از آثار می توانند تا 11 دی ماه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت 17 الی 21 به نشانی بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان گلفام، پلاک 50، واحد 7، طبقه 4 مراجعه نمایند.

logo-samandehi