تجربه بازتاب با تیوپ های 50 متری

شکستن مرزهای آسمان و زمین برای بیان چالش های آب در عصر امروزی بشر.


به گزارش گالری آنلاین، استودیو Tideland با همکاری Rumgehør و Stine Rosdahl-Petersen یک شبکه به طول 50 متر طراحی کرده است که از کاشی‌های بتنی مواج در هم تنیده تشکیل شده است.

این پروژه در پرداختن به یکی از چالش‌های مهم زمان ما یعنی عنصر آب طراحی شده است. گویی این سه تیوپ نجات بتنی از پشت بام رها شده و در حین فرود آمدن موج هایی ایجاد می کنند. با استفاده از شبیه‌سازی‌های دیجیتال، حرکت آب در هر ثانیه ثبت می‌شود. New Ark در مجاورت مدرسه معماری Aarhus قرار دارد و نتیجه همکاری بین معماران و هنرمندان مختلف برای تبدیل یک گذرگاه شهری غیرقابل توصیف به فضایی شلوغ با ارزش هنری بالا است.

وجود آب در داخل این کوچه به عنوان یک روایت دو منظوره عمل می کند - هشداری جدی از بالا آمدن سطح دریا و ادای احترام به تاریخ فراموش شده این مکان، که یک قرن پیش یک چشم انداز طبیعی پر آب بود.

امروزه، بازدیدکنندگان می‌توانند روی تیوپ‌های نجات استراحت کنند، که سطوح آینه‌مانند آن، آسمان را به خیابان می‌آورد و خطوط دقیق معماری را مخدوش می‌کند.

استودیو Tideland، Rumgehør و Stine Rosdahl-Petersen امواج ریتمیک را در کاشی‌ها حک کرده‌اند تا یک تجربه پیاده روی پویا ایجاد کنند که رهگذران را وادار می‌کند تا به تعامل پیچیده بین ریتم بدن خود و آهنگ بی‌زمان امواج فکر کنند. به این ترتیب، از کشیدگی کوچه ها برای ایجاد یک تجربه شگفت انگیز و حسی در میان شلوغی شهر استفاده می شود.


logo-samandehi