مجسمه های سورئال از جانوران فرش پوش

قلمروهای پنهان، نام پروژه هنرمند بریتانیایی است که در آن با بهره گیری از مفاهیم فرش ایرانی به حجم های جانوری جان و معنی میبخشد.


به گزارش گالری آنلاین، مجسمه‌ساز بریتانیایی Debbie Lawson، آثار خود را در نمایشگاه Sargent's Daughters نیویورک در معرض دید عموم قرار می دهد.

پروژه قلمروهای پنهان مجسمه‌های فرش پوش منحصر بفرد Lawson از حیات وحش به همراه چیدمان اخیر او در مرکز راکفلر را به نمایش می گذارد. در هم آمیختن دنیای طبیعی و اشیاء خانگی در مجسمه‌های سوررئال Lawson افسون کننده است.

ظاهر شدن این حیوانات که بنظر میرسد از سطح دوبعدی فرش بطور ناگهانی بیرون آمده اند، به مجسمه ها جان می بخشد. البته در برخی آثار نیز جانوران بر روی پای خود ایستاده اند. جای دادن این جانوران بر روی فرشی با همان نقش باعث می شود تا درک جدیدی از شکل‌ و فرم‌ حیات وحش برای مخاطب ایجاد شود.

این هنرمند می گوید: "برخی مواقع کارهای من از زندگی پنهان اشیاء روزمره الهام گرفته شده و گاهی نیز جنبه کمال گرایانه یا عصیان گرانه دارد."

انتخاب فرش ایرانی توسط Lawson به عنوان یک منسوج معنای بسیاری دارد. فرش های ایرانی که با اشیای تجملی ارتباط نزدیک دارند، سرشار از تاریخ و نماد غنی هستند؛ اما از آنجایی که به فضای خانگی تعلق دارند، اغلب به عنوان یک اثر هنری دست کم گرفته می شوند. این هنرمند با بهره گیری از این منسوجات در مجسمه‌های خود، به ارتقای آنها در عرصه هنرهای زیبا کمک می کند.


logo-samandehi