در گفتگوی آنلاین هنرمندان تیت مدرن شرکت کنید

تنوع اعصاب و موزه های امروز موضوع گفتگوی آنلاین روز 18 ژانویه 2024 ساعت 18:00 به وقت لندن و ۲۱.۳۰ به وقت ایران است.


به گزارش گالری آنلاین، علاقه مندان می‌توانند بلیط شرکت در این رویداد را به صورت رایگان در لینک زیر دریافت کنند.

اینجا کلیک کنید

این گفتگو از شما دعوت می‌کند تا شیوه‌های هنرمندان واگرا را کنکاش کنید که چگونگی دسترسی به موزه را به عنوان موضوع مورد بررسی قرار می‌دهند، پیچیدگی‌های بازنمایی نهادی و اینکه چگونه هنرمند می‌تواند فضایی برای تغییر این منظره ایجاد کند. این گفتگو بر عهده هنرمند و مشاور جک کی تان خواهد بود.

عباس زاهدی و ترزا لمبرت، هنرمندانی از گروه رشد خلاق، اعضای پنل را تشکیل می دهند.

منظور از «تنوع عصبی» چیست؟

ما در حال حاضر با این تعریف کار می کنیم که «تنوع عصبی» به تنوع ذهن انسان و تنوع بی نهایت در عملکرد عصبی شناختی در گونه ما اشاره دارد. تنوع عصبی این ایده است که تفاوت‌های عصبی، از جمله تشخیص اوتیسم، نارساخوانی، دیسپراکسی، یا ADHD، بخشی طبیعی از تنوع انسان هستند تا اختلالات.

منظور از «واگرای عصبی» چیست؟

ما در حال حاضر با این تعریف کار می کنیم که «عصب واگرا» به معنای داشتن ذهنی است که با درک غالب اجتماعی از عملکرد عصبی شناختی «هنجاری» متفاوت است. این شناسه طیف وسیعی از شرایط واگرایی عصبی را پوشش می دهد، مانند موارد ذکر شده در بالا.

در حالی که واژه واگرایی عصبی در اینجا برای اشاره به طیفی از شرایطی که بر عملکرد عصبی شناختی یک فرد تأثیر می‌گذارد استفاده می‌شود، ما اذعان می‌کنیم که افراد ممکن است ترجیح دهند از اصطلاحات دیگری مانند تفاوت یادگیری، مشکل یادگیری یا ناتوانی یادگیری استفاده کنند. گفتگو پیرامون این اصطلاحات هنوز بسیار نوظهور است و بنابراین نحوه استفاده ما از این اصطلاحات نقطه شروعی برای یادگیری، ایجاد درک بیشتر و ایجاد تغییر است.

در طول برگزاری نمایشگاه Yayoi Kusama: Infinity Mirror Rooms، تیم برنامه‌های عمومی تیت مجموعه‌ای از رویدادها را برگزار کرد که تماشای آرام بخشی را برای افراد ناتوان یا واگرای عصبی و سایر بازدیدکنندگان با نیازهای حسی که تجربه‌ای آرام‌تر را ترجیح می‌دادند، فراهم کرد. در کنار تماشای آرام، مجموعه‌ای از هنرمندان بودند که کارگاه‌هایی را برای مخاطبان معلول یا عصبی ارائه کردند.

تنوع عصبی و موزه‌های امروز بخشی از مجموعه رویدادهایی است که با مشارکت موزه هنر متروپولیتن نیویورک تهیه شده است. این رویدادها بخشی از بنیاد Terra برای مجموعه هنر آمریکایی: چشم اندازهای جدید است.


این رویداد آنلاین خواهد بود و با زیرنویس زنده و تفسیر BSL پشتیبانی می شود.

logo-samandehi