فراخوان مسابقه طراحی المان های سبز شهری


سازمان پاركها و فضای سبز شهرداری اصفهان در نظر دارد به منظور استقبال از نوروز ۹۸، فراخوان طراحی و اجرای المان­های سبز شهری با تأكید بر استفاده از گیاهان را با هدف دستیابی به ایده های خلاقانه و نو برگزار نماید.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان پاركها و فضای سبز شهرداری اصفهان، از هنرمندان رشته‌های مختلف، دعوت می­گردد آثار خود را با بهره‌گیری از تكنیك‌ها و مواد گوناگون در این فراخوان شركت دهند. دبیرخانه این فراخوان آماده دریافت آثار محیطی اعم از حجم، المان، چیدمان، هنر محیطی، هنر تعاملی و... در چارچوب شرایط اعلامی و با ویژگی‌های ذیل می ­باشد:

- برخورداری از حس شكوفایی، طراوت و تنوع رنگی متناسب با فصل بهار

- تأكید كننده بر هویت تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان

- گویایی و توان برقراری ارتباط با مخاطب عمومی

- نو بودن در محتوا و فرم؛ پرهیز از ایده‌های تكراری

- زیبایی و زیباسازی چهره‌ی شهر

- استفاده خلاقانه از فضاهای عمرانی و محیط های شهری و ترجیحا طراحی متناسب با نقاط مشخص(میادین و گذرگاههای شهر)

- قابلیت اجرای بهینه و تولید كیفی


الف) آیین‌نامه پذیرش آثار

آثار هنرمندان، ابتدا در هیأت انتخاب اولیه بررسی شده و در صورت تایید، به مرحله داوری ارسال خواهد شد.

ب) شرایط و مقررات ارسال آثار

۱. شركت در فراخوان برای تمامی افراد حقیقی، حقوقی و به صورت گروهی از سراسر كشور امكان پذیر است.

۲. آثار ارسالی باید در چارچوب ویژگی‌های مطرح شده در فراخوان، باشند.

۳. در تعداد طرح‌های ارسالی ‌محدودیتی وجود ندارد و به هنرمندان توصیه می‌شود به مضامین و محورهای موضوعی جدیدتر توجه ویژه داشته باشند.

۴. هنرمندان می‌توانند در مرحله اول، طرح خود را در قالب ماكت و یا تصویر ارائه كنند. (ارائه ماكت ترجیح دارد). همچنین ارائه‌ی فرم ثبت­نام هنرمند و اثر الزامی است. هنرمند بایستی ماكت یا پوستر اثر خود را از طریق پست یا مراجعه حضوری (به نشانی دبیرخانه) در تاریخ مقرر تحویل نمایند.

۵. از درج نام پدیدآورنده بر روی تصویر یا ماكت اثر خودداری شود. اما درج عنوان برای اثر و توضیح مختصری درباره‌ی اثر بلامانع است. به ازاء هر اثر یك كد پذیرش اعلام خواهد شد كه مبنای پیگیری در مراحل بعدی خواهد بود.

۶. تصویر اثر باید پوستری شامل سه عكس از زوایای مختلف ماكت یا نمای سه‌بعدی طرح باشد، به نحوی كه تمام ابعاد و زوایای اثر، رنگ و بافت آن قابل مشاهده باشد. هر پوستر باید در ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر (افقی) با كیفیت ۳۰۰Dpi ، در فرمت jpg و به صورت RGB تهیه شده و پس از پرینت، ترجیحاً روی فوم‌بورد تحویل شود. باید از قراردادن هرگونه بافت، رنگ و تصویر خام در پس‌زمینه خودداری گردد، اما استفاده از بافت شهری و شبیه‌سازیِ جانمایی فرضی اثر در مبلمان شهری توصیه می‌شود.

۷. طرح ها می­بایست دارای دتایل اجرایی دقیق بوده و برآورد هزینه ساخت آن مشخص گردد.

۸. ضروری است از ارسال آثار تقلیدی و كپی پرهیز شود. در صورتی كه دبیرخانه، كپی بودن یك اثر را احراز كند، حق دارد حتی پس از انتخاب اثر، آن را از دور انتخاب یا تولید حذف كند. در صورت الهام‌گیری از آثار هنری دیگر نیز، هنرمند موظف است تصویر اثر مزبور را نیز ارائه نماید.

۹. آثار ارسالی به هنرمندان برگردانده نخواهد شد. مالكیت معنوی آثار «منتخب»، متعلق به شهرداری اصفهان خواهد شد و كپی برداری از آن برای هنرمند مجاز نخواهد بود.

۱۰. دبیرخانه در تایید یا رد آثار برای تولید و اكران مختار است. در صورت گزینش اثر در مرحله‌ی نهایی، مسئولیت اجرای آن ترجیحاً با ارائه‌دهنده خواهد بود.

ج) تقویم زمانی:

آخرین مهلت ارسال مدارك: ۱۵/۱۰/۹۷

اعلام نتایج داوری: ۳۰/۱۰/۹۷

د)جوایز:

نفر اول: ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به همراه لوح تقدیر

نفر دوم: ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به همراه لوح تقدیر

نفر سوم: ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به همراه لوح تقدیر

ه)نحوه ارسال آثار:

مراجعه حضوری و یا ارسال مدارك به دبیرخانه

و) آدرس دبیرخانه:

اصفهان، خیابان ۲۲ بهمن، مجتمع اداری امیركبیر، سازمان پاركها و فضای سبز شهرداری اصفهان

ز) كسب اطلاعات بیشتر:

از طریق مراجعه به سایت سازمان پاركها و فضای سبز شهرداری اصفهان و یا تماس با شماره تلفن ۳۲۶۷۴۰۰۰-۰۳۱ (داخلی ۱۶۸)


logo-samandehi