پیام وزیربهداشت به نخستین همایش ملی و علمی هنر و سلامت ایران در نیشابور:

استفاده صحیح از مفاهیم و ابزارهای هنری، در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر موثر است


دکتر هاشمی در پیامی به نخستین همایش ملی و علمی هنر و سلامت ایران در نیشابور گفت: هنر می تواند در تغییر سبک زندگی افراد و در نهایت ارتقاء سلامت عمومی نقش ارزشمندی ایفا کند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از وبدا، وزیر بهداشت در این پیام تصریح کرده است: استفاده صحیح از مفاهیم و ابزارهای هنری، قطعا در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و حتی درمان بعضی اختلالات روانپزشکی و روان پریشی که امروز بار عمده بیماری ها را بر جوامع انسانی تحمیل می کند؛ مثمرثمر خواهد بود.

دکتر هاشمی در این پیام ابراز امیدواری کرده است: اولین همایش علمی هنر و سلامت، نقطه آغازین تلاش و تضارب افکار صاحب نظران و اندیشمندان برای یافتن راهکارهای استفاده از قدرت بی‎بدیل هنر در ارتقاء سلامت عمومی باشد.

متن پیام وزیر بهداشت به نخستین همایش ملی و علمی هنر و سلامت ایران در نیشابور به شرح زیر است:

حدود چهار دهه از اجماع جهانی برای تحقق شعار «سلامتی برای همه» می گذرد؛ مفهومی جهان شمول و آرمانی مشترک برای جوامع انسانی.

در سال 2018 میلادی سازمان جهانی بهداشت پس از گذشت چهل سال، مجدداً با طرح پیام «سلامت و پوشش همگانی سلامت برای همه، در همه جا» لزوم توجه به همان آرمان انسانی را به جهانیان یادآوری می کند.

تلاش برای پیدا کردن راهبردها و راهکارهای مشترک و شاید بهتر است بگوییم زبان مشترک، مهم¬ترین محور برای تحقق آن آرمان بزرگ است و در این مسیر باید از تمام ظرفیت‎ها بهره گرفت.

یکی از این ظرقیت‎ها که امروزه قدرت اثرگذاری آن در عرصه‎های مختلف زندگی ما انسان¬ها از تجارت تا ارتباطات بین فردی و گروهی و حتی دنیای سیاست بر کسی پوشیده نیست، هنر است.

هنر می تواند در تغییر سبک زندگی افراد و در نهایت ارتقاء سلامت عمومی نقش ارزشمندی ایفا کند.

استفاده صحیح از مفاهیم و ابزارهای هنری، قطعا در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و حتی درمان بعضی اختلالات روانپزشکی و روان پریشی که امروز بار عمده بیماری ها را بر جوامع انسانی تحمیل می کند؛ مثمرثمر خواهد بود.

امیدوارم اولین همایش علمی هنر و سلامت، نقطه آغازین تلاش و تضارب افکار صاحب نظران و اندیشمندان برای یافتن ¬راهکارهای استفاده از قدرت بی‎بدیل هنر در ارتقاء سلامت عمومی باشد.

از زحمات دست اندرکاران برگزاری این همایش، به‎ویژه همکاران پرتلاشم در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و دبیرخانه منطقه نهم آمایش آموزش عالی سلامت کشور تشکر می‎کنم.

و سپاسگزارم از همه اساتید و اندیشمندانی که با ارائه مقاله و ایراد سخنرانی، بر غنای این حرکت نوپا می‌افزایند.

توفیق‎ یکایک‎تان را از خداوند متعال خواستارم.

logo-samandehi