"خلع سلاح"؛ نمایشگاه گروهی تجسمی در گالری خورشید


"خلع سلاح" عنوان نمایشگاه گروهی در قالب هنرهای تجسمی است که به همت میثم رضایی نیا از روز جمعه 23 آذرماه در گالری خورشید برپا می شود.

این نمایشگاه همراه اجرای پرفورمنس آرت میثم رضایی نیا با همکاری حبیب علیزاده است، که از ساعت 16 الی 17 اجرا می شود و برای سنین زیر 16 سال و افراد حساس توصیه نمی شود.

در این نمایشگاه آثاری از هادی ابری، سیده حانیه احمدی، الناز ابراهیمی، خدیجه ابراهیمی، سهیلا استاد محمدی، پریسا شفیقی، محمد عبدالهی، مائده غلامی، مهدی لبافی آرزو مظفری، سیده طیبه موسوی (ایده) و اسماعیل مهرابیان (داتیس) به نمایش در می آید.

رضایی نیا در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با هدف از نمایش این مجموعه آثار بیان کرد:

هدف اصلی جمع آوری این مجموعه با توجه به نام نمایشگاه نفی خشونت ،خشم و نفی هر گونه مزاحمت برای دیگران و زیاده خواهی است.
چراکه عدم رعایت حقوق دیگران در صحنه های اجتماعی و زیاده خواهی افراد باعث بوجود آمدن روحیه زیاده خواهی و جنگ طلبی افراد می گردد.

هدف دیگر، یادآوری زندگی گروهی در کنار دیگران بدون آسیب رسانی به حقوق آنها وحفظ حریم و عدم تجاوز است.
چراکه موفقیت گروهی که در آن منیت معنا ندارد به بالاترین درجات زندگی اجتماعی در تمام عرصه ها می شود همانطور که در جوامعی که این نکته را رعایت کرده اند به خوبی قابل مشاهده والگو برداریست.

این هنرمند در مورد شکل گیری ایده برگزاری این نمایشگاه گفت:

ایده برگزاریی این نمایشگاه از مدت ها پیش با بنده بوده ولی در طول سه ماه گذشته فراخوان نمایشگاه را منتشر کردم و با فرستادن عکس اجراها گزینش آثار با این موضوع آغاز شد. که در این میان آثاری با موضوع دوستی، صلح،مهربانی وفضاهایی که امنیت وآرامش در آن جاریست وحتی آثاری که اسارت و جنگ طلبی و زیاده خواهی را به تصویر کشیده است به چشم می خورد‌.

وی در ادامه افزود:

این نمایشگاه در دو بخش آماده شده است. بخش اول نمایش پرفورمنس آرت خلع سلح است که بنده با همکاری یکی از دوستان انجام داده ام و بخش دوم نمایش آثار هنرهای تجسمی خواهد بود.
در بخش تجسمی ۱۲ هنرمند تعداد۲۸ اثر را به نمایش گذاشته اند. قالب سایز آثار ۵۰در ۷۰ است و تعدادی از آثار سایز های بزرگتری دارند.
با توجه به موضوع، اکثر آثار سبکی انتزاعی دارند و رشته های مختلفی نظیر نقاشی و گرافیک در این مجموعه دیده می شود.

رضایی نیا با اشاره بر اینکه زیاده خواهی نقطه عطف تمام مشکلات است، افزود:
تفکر صلح طلب تنها یک کلمه نیست معانی بیشماری از دل این کلمه استخراج میگردد.
شاید بتوان گفت صلح هرگونه شرارت وخشونت و حتی اختلاف را نفی کرده و زندگی گروهی و دلواپسی برای دیگران را تبلیغ می کند چیزی که امروزه بسیار کمرنگ شده است.
شاید بتوان این طور بیان کرد که هنرمندان گم نام ترین افرادی هستند که همیشه بر این اصول پایبند هستند.
به نظر بنده در دوران پست مدرن به این نتیجه رسیده ایم که هنر یک قدیسه نیست وحتی قدیسه پرور هم نیست فقط یک راه گفتگوست آن هم به شیوه خودش این وظیفه را انجام می دهد. همان طور که در دوران مدرن جنبه های مثبت هنر مورد توجه بود در حالی که پست مدرن به گونه ای در همان جهت تلنگر و توقف ذهن و بازنگری عمل میکند ولی به شیوه ای جدید و قابل تامل.


علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه "خلع سلاح" می توانند تا 28 آذرماه از ساعت 16 الی 20 به نشانی خیابان آفریقا، کوچه تور، پلاک 70، طبقه اول مراجعه نمایند.

logo-samandehi