نخستین هفته هنر تهران برپا می شود


«هفته هنر تیر» برنامه‌ یک هفته‌ای دربرگیرنده‌ رویدادهایی در زمینه‌ هنرهای تجسمی است که نخستین دوره‌ آن از ۱۴ تا ۲۱ دی ماه ۱۳۹۷ در تهران برگزار می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از مهر، «تیر آرت» نخستین هفته هنر تهران را با مشارکت ۲۱ گالری و خلق ۵۷ رویداد هنری برگزار می کند. در این مجموعه برنامه ۲۱ نمایشگاه در ۲۱ گالری، ۱۳ طرح کیوریتوریال، ۶ پروژه، ۲ رزیدنسی و نشست های تخصصی با مدیریت بنیاد پژمان در مراکز مختلف فرهنگی در پایتخت برگزار می شود.

این رخداد با گرد هم آوردن گالری‌های شرکت‌کننده، مراکز فرهنگی و اجتماع هنرمندان ایرانی در پی فراهم آوردن فرصت‌هایی برای ایجاد گفتگو بیشتر و برقراری پیوند میان هنر و زندگی روزمره است.

برنامه «هفته هنر تیر» در سراسر شهر تهران جریان خواهد داشت و هدف آن تحقق مجالی برای رویارویی هنر و شهروندان در رابطه‌ای با نهایت اثرگذاری و اثرپذیری است. بازدیدکنندگان هفته‌هنر تیر می‌توانند از برنامه‌ای جامع شامل برگزاری نمایشگاه در فضای گالری‌ و نمایش آثار هنری کیوریت‌شده در فضاهای غیرنمایشگاهی در سطح شهر بهره ببرند. این برنامه با همکاری گالری‌ها، فضاهای اختصاص‌یافته به رویدادهای هنری، رزیدنسی‌ها، ناشران و هم‌چنین هنرمندان و کیوریتورها محقق می شود.

در نخستین «هفته هنر تیر» گالری های آ، آب انبار، آتبین، آران، آرت سنتر، ٱ، اثر، اعتماد، افرند، ای جی، ایرانشهر، دستان، دلگشا، راه ابریشم، سیحون، شیرین، طراحان آزاد، محسن، هما، هور و مراکز فرهنگی مانند خانه هنرمندان، خانه وارطان، گالری هدایت، جامعه نیومدیا، بادبادک، موسسه کودکان دنیا، آرت شاپ تهران، ساختمان کندوان بنیاد پژمان، اقامت گاه کوشک، کافه گودو پاس، موسسه خوانش و... مشارکت دارند.

«تیر آرت» ۲ رویداد سالانه برگزار می کند: آرت فر تیر و هفته هنر تیر. نخستین دوره آرت فر تیر در تیرماه سال ۱۳۹۷ برگزار شد و اولین دوره «هفته‌ هنر تیر» برای دی‌ماه ۱۳۹۷ برنامه‌ریزی شده است.

logo-samandehi