مراسم تکریم و معارفه رئیس موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد

رییس جدید موزه هنرهای معاصر بر پیگیری روند بازسازی تاکید کرد


رییس جدید موزه هنرهای معاصر اعلام کرد، «در اولین فرصت به اتفاق جناب مظفری گفت‌ و گویی با پیمانکار موزه خواهم داشت و سپس در مورد برنامه‌های آتی موزه طبق برنامه ریزی قبلی گفتگو خواهیم کرد.»

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، مراسم تودیع علی محمد زارع و معارفه احسان آقایی رییس موزه ی هنرهای معاصر تهران شنبه، ۲۲ دی ماه برگزار شد.

هادی مظفری ـ مدیرکل هنرهای تجسمی ـ در این مراسم گفت: عنوان جا به جایی در سیستم‌های مدیریتی امری است معمول که در نهایت باید به پویایی سیستم منجر شود. زارع زحمات زیادی را به ویژه در دوران بازسازی موزه متحمل شدند و با دقت و حساسیتی کم نظیر امور مربوط را پیگیری می کردند تا موجب صدمات مفهومی و فیزیکی به بنای موزه نشود. ایشان در دوران مدیریت خود با تعامل خوب با کارکنان موزه، نقشی شایسته در تحقق اهداف موزه داشت.

مظفری در ادامه سخنان خود به حضور آقایی در موزه اشاره کرد و گفت: انتخاب ایشان به عنوان مدیری از بدنه موزه که سابقه فعالیت و مدیریت در موزه را داشته است از ابتدا مورد نظر ما بود ولی به دلیل فعالیت هایی که در هنرستان هنرهای زیبا شروع کرده بود، تمایل داشت آن فعالیت ها را به سامان کند و دوستان گواهی می دهند که هنرستان در این دوران متحول شده است و تقریبا اگر هر مسئولیتی غیر از موزه به ایشان پیشنهاد می شد نمی پذیرفت. امیدوارم در این دوره موزه هنرهای معاصر تهران به شأن موزه ای خود دست یابد و از برگزاری برنامه های غیرموزه ای اجتناب کند.

در ادامه زارع ضمن قدردانی از همکاران موزه در دوران حضور خود عنوان کرد: کارکنان موزه همواره با علاقه و عشق در موزه فعالیت کرده و از آن مراقبت کرده‌اند و اگر همکاری آن ها نبود نمایشگاه های فوق العاده ای چون تونی کرگ و علی اکبر صادقی امکان پذیر نبود.

وی با بیان این که مدیریت های فرهنگی نیاز به زمان برای نتیجه بخشی دارند، ابراز امیدواری کرد رییس جدید موزه که سال ها سابقه ی فعالیت در این حوزه را دارد، بتواند دورانی طولانی در سمت خود باقی بماند تا به اهداف متعالی مجموعه دست یابد.

آقایی نیز ضمن خرسندی از بازگشت به موزه و همکاری با کارکنان دلسوز و علاقمند موزه عنوان کرد: بازگشت به محیطی که قبلا در آن کار کرده ام بسیار سخت است و مسئولیت را دوچندان می کند. اهمیت موزه و جایگاه متعالی آن موجب می شود هر کمکی از دست هر فردی بر می آید دریغ نکند و من نیز همین گونه عمل خواهم کرد. در اولین فرصت به اتفاق جناب مظفری گفتگویی با پیمانکار موزه خواهم داشت و سپس در مورد برنامه های آتی موزه طبق برنامه ریزی قبلی گفتگو خواهیم کرد.
در این مراسم که معاونان اداره کل هنرهای تجسمی و همکاران موزه هنرهای معاصر تهران حضور داشتند، هادی مظفری حکم احسان آقایی را به او اهدا کرد و با اهدای لوح از خدمات زارع قدردانی کرد.

logo-samandehi