عناصر بصری مزاحم و برچیدن یک چیدمان در MoMA


هنرمندی به نام James Turrell به دلیل وجود داربست‌های ساختمان مجاور اثرش و ایجاد عناصر بصری مزاحم، چیدمان خود در MoMA را تعطیل می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، James Turrell تصمیم دارد اثر چیدمان خود در MoMA PS1 با نام ملاقات (1980-86) را به دلیل داربست‌سازی در مجموعه‌ی آپارتمانی لوکس کنار این کار و خدشه‌دار شدن قاب این اثر تا اطلاع بعدی به روی عموم ببندد. «ملاقات» به عنوان یکی از مشهورترین آسمان‌نماهای Turrell، چیدمانی مبتنی بر سایت است که تماشاگران را به چشم دوختن به بالا و مشاهده‌ی نمایی واضح از آسمان دعوت می‌کند، همان چیزی که در حال حاضر مختل شده است.
سخنگوی MoMA PS1 در نامه‌ای الکترونیکی به خبرگزاری Artnetاینطور گفته است: «ملاقات James Turrell در MoMA PS1 تا زمانی که داربست‌های ساختمانی از محل اثر دیده شوند، بسته خواهد ماند. این ساختمان پس از تکمیل از محل چیدمان قابل مشاهده نخواهد بود و در اولین فرصت ممکن و پس از برچیده شدن این داربست ساختمانی موقت، اثر را بازگشایی می‌کنیم».
به گزارش art info، اولین بار نیست که این هنرمند یکی از آسمان‌نماهایش را تعطیل کرده است. در سال 2012، مرکز مجسمه‌سازی Nasher در دالاس نسخه‌ی خود از این کار را به دلیل بازتاب نمای شیشه‌ای مجتمع مسکونی لوکس مجاورش و لطمه‌ی وارده به اثر هنری در حال نمایش تعطیل کرد. برای گریز از تابش زیاد، چیدمان مورد نظر در بخش دیگری از ساختمان دوباره برپا شد.

logo-samandehi