نگاهی به چیدمان Sterling Ruby در منظره صحرایی دره‌ی Coachella کالیفرنیا


دومین دوره‌ی Desert X، که نمایشگاهی درفضای باز با محوریت چیدمان‌های هنری و آثار ویژه‌ی سایت است و در بستر منظره کوهستانی ناهموار قرار گرفته، در سال 2019 برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین، هنرمند لس‌آنجلسی Sterling Ruby، در اجرای بخشی از این پروژه اثری با نام "SPECTER" را خلق کرده است. این اثر جسمی یکپارچه به رنگ نارنجی نئونی است که همچون شبحی در میان صحرا ظاهر می‌شود. هدفRuby از ساخت این ترکیب هنری، ایجاد خطای دید و این تصور بوده که گویی چیزی از این منظره پاک شده است.

اثر "Specter" که در حاشیه‌ی جاده‌ی Snowcreek Canyonدر whitewater واقع شده به عنوان نوعی کد یا بدل برای همانند سازی فرم بالقوه‌اش عمل می‌کند. مثلاً فرم کانتینر باربری، سنگر دفاعی، شیئی ناشناس و یا خانه‌ای متروک. این تندیس هندسی درخشان شبیه به ترکیب یا کولاژی در نرم‌افزار فوتوشاپ است. تابش فلورسنت آن بر مفهوم رنگی تأکید دارد که به طور سنتی برای ایمنی یا هشدار به کار می‌رفت. آن منطق در این اثر وارونه می‌شود، اشباح سایه‌ای کوه‌ها و آسمان بر سطح درخشان این شیءِ شبح‌ مانند که جدا از محیط طبیعی در منظر دشت پنهان شده، منعکس می‌شوند.

اثرRuby به عنوان جزئی از پروژه‌ی DesertX خلق شده که نمایشگاهی از هنرهای ویژه‌ی سایت بوده و با مشارکت مدیر هنری، Neville Wakefield و نمایشگاه‌ گردانانی به نام‌های Matthew Schum و Amanda Huntبرگزار شده است. این منطقه‌ی صحرایی، که قبلاً به عنوان مکان آزمایش‌های اتمی کاربرد داشته و به طول 55 مایل در دره‌ی Coachella در کالیفرنیای جنوبی قرار گرفته، اکنون تغییر کاربری داده و همچون بومی سفید رنگ در اختیار هنرمندان شناخته‌ شده و یا نوظهور قرار گرفته است.

در نمایشگاه امسال {۲۰۱۹} با امکان بازدید رایگان برای عموم، 19 چیدمان و اجرای هنری به نمایش گذاشته می‌شوند. نمایش Specter به عنوان یکی از این آثار تا ۲۱ آوریل 2019 ادامه خواهد داشت.

logo-samandehi