خلق لحظه های پر هیجان و مواج در پروژه Red Dunes Playtopia

در شهر جدید Guanggang در چین پروژه‌ای به نام Red Dunes Playtopia وجود دارد که از توپوگرافی طبیعی برای ایجاد منظره‌ای مواج برای فعالیت‌های کودکان استفاده می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، طراحی معماری XISUI Design با نشانه‌هایی از لانه‌های کوهستانی و خانه‌های درختی جنگلی، تپه‌های مواج ساخته شده از بتن را در خود جای داده است که فضای کافی را برای دویدن، پریدن و غلتیدن آزادانه کودکان فراهم می‌کند و کاوش و استراحت کردن را تشویق می‌کند.

پروژه Red Dunes تکنیک های طراحی پیشرفته از جمله طراحی پارامتری، شبیه سازی بهینه سازی زهکشی و الگوریتم های فرم یابی ساختاری را برای ادغام یکپارچه فضای بیرون با محیط طبیعی خود ترکیب می کند. چیدمان حاصل فضایی پر جنب و جوش ایجاد می کند که از افراد در هر سنی برای شرکت در بازی و کاوش در فضای باز استقبال می کند و حس لذت و ماجراجویی را تقویت می کند.

ادغام فعالیت های کودکان با طبیعت

معماری XISUI Design، توپوگرافی طبیعی غارها را تقلید می‌کند و از کودکان دعوت می‌کند آزادانه در زمین بازی با فضاهای کوهنوردی و مناطق سرپناه در زیر حرکت کنند. استفاده از مکانیسم انتقال بار قوس های طبیعی، طراحی دهانه های وسیع و عناصر ساختاری نازک را امکان پذیر می کند. Red Dunes با ترکیب هماهنگ با محیط خود یک ساختار مصنوعی منسجم بصری ایجاد می کند، نیاز به ستون ها را به حداقل می رساند و کارایی فضایی را به حداکثر می رساند.

محاسبات و شبیه‌سازی‌های دقیق برای ایجاد یک سیستم زهکشی طبیعی جامع که به طور موثر جریان آب باران را کنترل می‌کند، حتی برای زمین‌های مواج به کار گرفته شده است.

به گفته این تیم، بتن که به دلیل شکل پذیری، مقرون به صرفه بودن و کاربردی بودن شناخته شده است، نقش مهمی در معماری سبز و تکامل سازه های ارگانیک ایفا می کند. از طریق محاسبات و تجزیه و تحلیل مدل‌سازی، کارایی مواد بهینه شده است، که منجر به مصرف مواد خام تقریباً دو سوم کمتر برای یک دهانه در مقایسه با سازه‌های تیر-ستون معمولی می‌شود.

logo-samandehi