خانه های درختی الهام گرفته از افسانه پرچت و بامبائو

چهار سازه لوله‌ای شکل که در جنگل‌های دیدنی اتریش فرو رفته‌اند، گویی از صفحات یک افسانه بیرون می‌آیند.

به گزارش گالری آنلاین، این اقامتگاه‌های عجیب که توسط استودیوی معماری Precht با مشارکت استارت‌آپ خانه‌های کوچک BaumBau طراحی شده‌اند، اولین تاسیساتی هستند که به عنوان Bert شناخته می‌شود – یک مفهوم خانه درختی مدولار با حداقل ردپای محیطی. این سازه‌های منحصربه‌فرد که به عنوان محل اقامت مهمانان و کارکنان رستوران Steirereck am Pogusch در دهکده روستایی Pogusch خدمت می‌کنند، گواهی واقعی برای ترکیب تخیل و طراحی سازگار با محیط زیست هستند.

کریس پرچت، یکی از بنیانگذاران پرچت، منشأ برت را در خلال یک گفتگوی اخیر در پروژه معماری روشن کرد. پرچت گفت که آنها با خلاقیت مهارنشدنی یک کودک به پروژه نزدیک شدند و از یک ذهن جوان تخیلی پرسیدند که چه چیزی را تصور می کند. هدف طراحی ساختمانی بود که بینش رویایی کودک را با ملاحظات بزرگسالی در مورد حداقل تاثیر محیطی و پایداری سازه هماهنگ کند.

هر یک از خانه های درختی Bert از اجزای پیش ساخته چوبی متقاطع چند لایه (CLT)، در یک کارخانه ساخته شد و سپس در محل مونتاژ شد. این واحدها روی یک پایه بتنی مدور چیده شده‌اند و به هر خانه درختی کمترین ردپایی را می‌دهند و در عین حال پایه‌ای پایدار را فراهم می‌کنند. مونتاژ با هر بار تکرار کارآمدتر می‌شد و ساختن سازه برت نهایی فقط یک روز طول می‌کشید.


logo-samandehi