برگزاری نکوداشت هنرمند پیشکسوت معمار در خانه هنرمندان ایران

نکوداشت زنده‌یاد محمدرضا جودت، هنرمند پیشکسوت معمار در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.


به گزارش گالری آنلاین به روایط عمومی خانه هنرمندان ایران، مراسم نکوداشت محمدرضا جودت، از بنیانگذاران معماری مدرن ایران، جمعه ۲۴ آذر ساعت ۱۱ در سالن استاد جلیل شهناز و سالن استاد فریدون ناصری برگزار می‌شود.

همچنین نمایشگاهی از نقاشی‌ها، عکس‌های پروژه‌های معماری و اسناد و مدارک زنده‌یاد جودت، جمعه ۲۴ آذر در گالری بهار برپا می‌شود و تا اول دی ۱۴۰۲ میزبان علاقه‌مندان است.

محمدرضا جودت متولد ۱۳۱۸ در اردبیل بود که پس از گذراندن دوره ابتدایی و دبیرستان در سال ۱۳۴۰ در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رشته نقاشی را ناتمام رها کرد و در رشته معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی با مدرک فوق‌لیسانس فارغ‌التحصیل شد.
او عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی و از موسسان تالار ایران (قندریز) بود.


کتاب‌های بررسی هنری اجتماعی امپرسیونیسم، معماری قدیم و جدید ژاپن و ترجمه کتاب‌هایی چون ریشه‌های معماری مدرن، معماری دیکانستراکشن، معماری و دیکانستراکتیویست، پایان هنر، زهدان‌های معماری، تو معماری را ترسیم می‌کنی ولی من آن را می‌سازم از جمله آثار تالیفی این معمار فقید است. محمدرضا جودت، ۷ آذر ۱۴۰۲ درگذشت.

گفتنی است،؛ خانه هنرمندان ایران شنبه و یکشنبه (۲۵ و ۲۶ آذر) تعطیل است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا اول دی ۱۴۰۲ به گالری بهار این مجموعه مراجعه کنند.

logo-samandehi