نگاهی بر ساخت کلبه چوبی

خانه درختی خمیده و معلق با نمای چوبی از درخت سیاه کاج بر فراز تپه شیب دار در ارتفاعات اسکاتلند ساخته شده است.


به گزارش گالری آنلاین، خانه درختی مستقل Tree Hoose طوری توسط استودیو معماری Echo طراحی شده است که بتوان آن را با هواپیما به منطقه پرشیب و جنگلی ارتفاعات اسکاتلند منتقل کرد.

این کلبه چوبی یکی از مجموعه ساختمان‌های کوچک سفارشی و طراحی شده برای مکان خاص است که توسط Echo در کارگاه‌هایش واقع در جنوب غربی اسکاتلند طراحی و ساخته شده است. هر یک از 5 قطعه پیش ساخته با وزنی کمتر از 1 تن و حداکثر ظرفیت بار حمل هوایی در محل شیب دار طراحی شده اند. با هدف به حداقل رساندن میزان دستخوردگی محل یک سکوی فولادی گالوانیزه طراحی شده که به سنگ بستر متصل می شود.

بخش های مختلف کلبه که در میان درختان و بر روی سکو قرار می گیرند برای ایجاد فضایی با پلان باز و مستقل در ظرف یک روز مونتاژ شدند. طرح چلیپایی کلبه Tree Hoose طرحی بینظیر برای یک محل زندگی کوچک با چهار فضا برای خواب، شستشو و نظافت، غذاخوری و استراحت است.

تختخواب دو نفره بزرگ، آشپزخانه کاملا مجهز، سرویس بهداشتی، حمام و اتاق نشیمن به زیبایی در اطراف بخاری هیزمی که در مرکز کلبه قرار گرفته است، قرار گرفته اند. این ساختمان با مساحت 18.5 متر مربع، مصداق بارز شعار Echo است: «کوچک بسازید، هوشمند بسازید، زیبا بسازید».

logo-samandehi