رونمایی از طرح برنده غرفه فرانسه در نمایشگاه اوزاکا 2025

استودیوی معماری فرانسوی Coldefy و گروه ایتالیایی Carlo Ratti Associati (CRA) از طرح برنده غرفه فرانسوی در نمایشگاه اکسپو اوزاکا 2025 با عنوان Theatrum Naturae یا تئاتر طبیعت که برای نشان دادن سهم فرانسه در فرهنگ و محیط طبیعی در این کشور بازسازی شده است، رونمایی کردند.


به گزارش گالری آنلاین، غرفه پیشنهادی نشان می‌دهد که چگونه طراحی شکاف بین حیات انسانی و غیرانسانی را در سراسر سیاره ما پل می‌کند و از آنها در زیستگاه‌های طبیعی و مصنوعی استقبال می‌کند. این اکوسیستم های متعدد فرانسه را به منصه ظهور می رساند و آنها را به بخشی جدایی ناپذیر از ساختمان و مسیر بازدیدکنندگان تبدیل می کند.

پاویون فرانسه برای اکسپو 2025 اوزاکا توسط Coldefy و CRA-Carlo Ratti Associati، در کنار گروه RIMOND به عنوان پیمانکار اصلی و شرکت ژاپنی Yasui Sekkei به عنوان متخصص مهندسی و انطباق محلی در حال توسعه است. این تیم با هم یک مسیر واحد را برای تجلیل از حواس انسانی و عبور بازدیدکنندگان از پاویون در نظر می گیرند. این یک تجربه را ایجاد می کند که به سه عمل تقسیم می شود: صعود، کشف طبیعت، و بازگشت به زمین. با بالا آمدن از سطح زمین در یک «قوس صحنه»، سفر با برداشتن یک پلکان پیچ در پیچ که به یک بالکن مشاهده تبدیل می‌شود، قبل از عبور از آستانه پرده برای آشکار کردن یک حلقه بی‌نهایت، آغاز می‌شود. این حلقه امکان کاوش کامل در فضای داخلی را فراهم می کند، که کل حجم آن را در بر می گیرد، قبل از باز شدن در تراس سرسبز.

این سفر در پشت بام پاویلیون فرانسه به پایان می‌رسد، که شامل باغی منظر شبیه به تکه‌ای از طبیعت است که به عنوان یک مانع محافظ بالای ساختمان عمل می‌کند - فضایی از زمین مشترک که پذیرای همه گونه‌های زنده است. هنگامی که بازدیدکنندگان در باغ قدم می زنند، شاهد محیط های مختلف فرانسه، از کوه ها تا ساحل هستند. این نشان دهنده اوج روایت است، شبیه به نتیجه گیری یک نمایشنامه که تحقق حیاتی ارتباط ما با طبیعت را نشان می دهد. این غرفه که با رویکرد معماری دایره‌ای طراحی شده است، نه تنها یک نخ قرمز است که بسیاری از جنبه‌های زندگی انسان فرانسوی و بیش از انسان را به هم پیوند می‌دهد. همچنین به عناصر پیش ساخته و طبیعی ملحق می شود و وجود خود را در یک حلقه مفید از استفاده مجدد و بازیافت قرار می دهد که بسیار فراتر از چارچوب زمانی زودگذر اکسپو 2025 اوزاکا است.



logo-samandehi