طراحی مرکز مراقبه نپال با باغ‌های غول‌پیکر

پروژه جدید Stefano Boeri Architetti با هدف احیای استوپا Ramagrama در نپال که مکانی بسیار مهم در بودیسم است، اجرا میشود.


به گزارش گالری آنلاین، این ابتکار به دنبال ارج نهادن و حفظ این نقطه عطف تاریخی و معنوی در عین ایجاد فضایی برای دعا، مراقبه و تفکر مسالمت آمیز است. راماگراما، واقع در منطقه پاراسی نپال، به عنوان یک مکان باستان شناسی که بخشی از بقایای بودا را در زیر درخت باستانی بودا نگهداری می کند، اهمیت زیادی دارد. این سایت که فقط در 50 کیلومتری شرق لومبینی، زادگاه بودا قرار دارد، یک مرکز فرهنگی و مذهبی ارزشمند برای بودیسم است. تپه سبز فعلی راماگراما استوپا، که توسط درخت صدساله بودی آراسته شده است، نشان دهنده وحدت و هماهنگی در آموزه های بودایی از طریق ادغام گونه های مختلف گیاهی است.

معماران با همکاری با ذینفعان محلی و پیروی از دستورالعمل های یونسکو برای حفاظت از میراث، به دنبال ارتقای برجستگی سایت و حصول اطمینان از حفظ پایدار آن هستند. پلان معماری به عنوان یک زیارتگاه آشکار می شود و بازدیدکنندگان را از طریق دنباله ای از فضاها راهنمایی می کند که نمادگرایی استوپا را برجسته می کند. این شامل دروازه‌های بزرگی است که جهت‌های اصلی را مشخص می‌کنند و یک «چمنزار صلح» مرکزی که برای تفکر طراحی شده است. در اطراف این منطقه فضاهای فرهنگی و مناطق مراقبه وجود دارد که توسط باغ حلقه ای سرسبز تنوع زیستی احاطه شده است.

طرح اصلی Stefano Boeri Architetti برای Ramagrama Stupa در مراسم مهمی با حضور راهبان بودایی، مقامات دولتی و مردم رونمایی شد و ادغام متعادلی از طبیعت و طراحی معماری را معرفی کرد. این طرح دارای یک "چمنزار صلح" مرکزی به قطر 600 متر است که فضای باز را برای اندیشیدن می پوشاند که یادآور جوهر نمادین ماندالا است. این چمنزار بزرگ که توسط باغ حلقه‌ای تنوع زیستی احاطه شده است، با فضاهایی برای فعالیت‌های فرهنگی، مدیتیشن، و امکانات لازم احاطه شده است و طرح‌بندی دایره‌ای را برای بازتاب آرام ایجاد می‌کند. باغ حلقه تنوع زیستی، طراحی شده با شیب، شامل 80000 گیاه از 70 گونه مختلف بومی تا دشت Terai، جایی که بودا متولد شده است. این باغ که به یک مسیر دایره‌ای برآمده در سایه درختان ختم می‌شود، نمایی جامع از استوپای راماگراما ارائه می‌دهد.


logo-samandehi