مکان هنری چندحسی در ابوظبی

تیم آزمایشگاه پدیده ابوظبی، یک فضای هنری تجربی 17 هزار متر مربعی در منطقه فرهنگی سعدیات میسازند.


به گزارش گالری آنلاین، این پروژه که به پیشرفت 70 درصدی رسیده است، به عنوان بخشی از همکاری بین تیم اداره فرهنگ و گردشگری و گروه میرال ایجاد شده است؛ و به عنوان "خانه کنجکاوی بی نهایت" در نظر گرفته شده است. سازه بتن مسلح در حال حاضر به طور کامل تکمیل شده است، در حالی که ساخت فضاهای آثار هنری در حال انجام است و کل ساختمان برنامه ریزی شده است تا در سال 2024 به پایان برسد. این پروژه یک مفهوم هنری جدید به نام پدیده های محیطی را معرفی می کند که در آن از بازدیدکنندگان دعوت می شود تا یک فضای تازه را کشف کنند.

آثار هنری در این فضای هنری جدید مستقل نیستند. در عوض، آنها توسط محیط ایجاد می شوند، که باعث ایجاد پدیده های مختلف می شود. یکی از ویژگی‌های کلیدی تیم آزمایشگاه ابوظبی، محیط و پدیده‌های مختلف ایجاد شده توسط آن است. تیم سازنده با تاکید بر رابطه همزیستی بین هنر و محیط در این پروژه توضیح می‌دهد که محیط ساختار این پدیده‌ها را تثبیت می‌کند و پدیده‌های تثبیت‌شده به خود آثار هنری تبدیل می‌شوند.

این پروژه برای انطباق با محیط‌های مختلف طراحی شده است و بستری برای پدیده‌های منحصربه‌فرد فراهم می‌کند که منعکس‌کننده مفهوم teamLab است. این مجموعه در راستای منطقه فرهنگی سعدیات ابوظبی، در کنار مؤسساتی مانند لوور ابوظبی و گوگنهایم ابوظبی آینده، با هدف ارائه یک تجربه هنری نوآورانه ایجاد شده است. پس از تکمیل در سال 2024، به دنبال ایجاد یک برخورد فرهنگی متمایز است که برای مخاطبان مختلف جهانی جذاب است. جاناتان براون، مدیر پورتفولیوی میرال، این دیدگاه جمعی را بیان می کند: "دیدگاه میرال برای توسعه تیم آزمایشگاه پدیده ابوظبی، ارائه یک سفر فرهنگی فریبنده است که قلمرو جدیدی از کاوش های آموزشی و اکتشافات خلاقانه را به امارت می آورد."


logo-samandehi