طراحی بلندترین چرخ و فلک بدون پره جهان

موسسه UNStudio با همکاری Arup و شرکت محلی Heerim Architecture از طرح پیشگامانه خود برای چرخ و فلک پارک صلح در پارک جام جهانی سانگام، سئول، رونمایی کرد.


به گزارش گالری آنلاین، این پروژه برجسته که توسط دولت شهری سئول آغاز شده است، با هدف بازتعریف مفهوم چرخ و فلک است. پس از یک پیشنهاد موفق چشم انداز، طراحی UNStudio در رقابت مقدماتی پیروز ظاهر شد. کنسرسیوم متشکل از UNStudio، Arup و Heerim Architecture، برای مشارکت با Seoul Housing & Communities Corp. برای ارائه طرح به شهر سئول انتخاب شده است.

چرخ و فلک بدون پره UNStudio که «چشم دوقلو سئول» نام دارد، عنصر کلیدی چشم انداز بلندپروازانه شهردار سئول، «رودخانه هان با هزار غروب خورشید» است. این چرخ که با دو حلقه متقاطع طراحی شده است، با ۱۸۰متر ارتفاع، بلندترین در نوع خود در جهان خواهد بود. طراحی نوآورانه شامل دو حلقه حامل غلاف است که در اطراف مسیرهای داخل و خارج می چرخند. «چشم دوقلو سئول» با ظرفیت 64 کپسول که هر کپسول 20 تا 25 نفر را در خود جای می‌دهد، نوید ارائه تجربه‌ای منحصربفرد و همه‌جانبه را برای بیش از 1400 بازدیدکننده به طور همزمان می‌دهد و تقریباً ظرفیت چشم نمادین لندن را دو برابر می‌کند.


logo-samandehi