معرفی برگزیدگان ایرانی جشنواره جهانی معماری ۲۰۲۳ WAF

شانزدهمین دوره جوایزه جشنواره جهانی معماری فهرست برگزیدگان و شایستگان این رویداد را معرفی کرد که در این میان شش جایزه و چهار تقدیر سهم ایران از این رقابت بوده است.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، جشنواره جهانی معماری یک برنامه جوایز با داوری زنده است که ۵۵۰ معمار راه‌یافته به مرحله نهایی پروژه‌های خود را به صورت زنده در اتاق‌ها داوری به هیات داوران ارایه می‌دهند. این جشنواره از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ در بارسلون برگزار شده است و پس از آن به مدت چهار سال به سنگاپور منتقل شد.

۱۰ پروژه ایرانی در شانزدهمین دوره جوایز جشنواره جهانی معماری در لیست برگزیدگان و شایستگان این رقابت حضور داشتند.

در این رویداد جهانی، ساختمان مسکونی «هانری کربن» اثر «استودیو معماری باغ ایرانی» به عنوان برنده در گروه پروژه‌های ساخته شده، انتخاب شد.

«حفاری برای نور» اثر دفتر معماری کالبد، «دره کوزه» اثر طراحی فرشاد مهدی‌زاده و سه پروژه از دفتر معماری دیگر با عنوان «مجموعه فرهنگی تفریحی شیراز»، «مرکز اجتماعات روستای مرزی» و «اقامتگاه بومگردی هرمز» در دسته پروژه‌های آینده جز برندگان این دوره از جایزه WAF بودند.

در دسته طراحی داخلی پروژه «گالری طلا و جواهر بهشتی» اثر دفتر معماری دیگر برنده شناخته شد.

ویلای «نفار» اثر دفتر معماری دیگر در گروه پروژه‌های آینده؛ شایسته تقدیر در فستیوال جهانی معماری ۲۰۲۳ معرفی شد.

«مرکز تجاری نمک آبرود» اثر استودیو فرشاد مهدی‌زاده‌، «سی و پنج» اثر استودیو معماری شید و «ایوان خانه» اثر دفتر معماری دیدا در گروه پروژه‌های ساخته شده شایسته تقدیر اعلام شد.

logo-samandehi