كتاب «آجرستان» منتشر شد

كتاب «آجرستان» به كوشش مهدی مكی‌نژاد و به همت مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) وابسته به فرهنگستان هنر منتشر شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، كتاب «آجرستان» به كوشش مهدی مكی‌نژاد و در پی همایش ملی آجر و آجركاری در هنر و معماری ایران، از سوی مؤسسه متن به بازار كتاب‌های هنر پیوست.

گردآورنده این مجموعه مقالات در مقدمه آورده است: «گلستان هنر این سرزمین به آجرستان مزین شده و «آجرستان» حاوی چكیده مقالات پژوهشی این همایش، پیش همایش‌های دزفول و كرمان است كه از طریق فراخوان یا سفارش مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده‌است.»

چكیده مقالات همایش ملی آجر و آجركاری در هنر و معماری ایران با عنوان «آجرستان» در 5 بخش گردآوری شده‌است.

بخش نخست كتاب شامل چكیده مقالات در باب آجر در ادوار تاریخی است. بخش دوم كتاب به خط‌نگاره‌ها یا خط‌نوشته‌های آجری، بخش سوم به فنون آجركاری و رموز معنایی، بخش چهارم به پیش‌همایش كرمان و بخش پایانی كتاب به پیش‌همایش دزفول می‌پردازد.

كتاب «آجرستان» با شمارگان 1000 نسخه و با 114 چكیده مقالات تخصصی در 5 بخش و 200 صفحه، با قیمت 120000 ریال، توسط مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) عرضه می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این كتاب را از كتاب‌فروشی فرهنگستان هنر به نشانی: خیابان ولی‌عصر (عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1550 تهیه نمایند.

logo-samandehi