فراخوان مسابقه ملی معماری و فرهنگ A & C


نظر و دیدگاه مجله معمار و مد امروز ایجاد بستر رسانه‌ای برای هم‌اندیشی علمی و کاربردی در مقولات معماری و معماری داخلی است. تلاش ما برای معرفی هنرمندان جوان و آشنایی عموم مردم با مقولاتی تخصصی به زبانی ساده که در زندگی روزمره آن‌ها نقش تأثیرگذاری دارد، ما را بر آن داشته تا مسیر دشواری را آغاز کنیم که در عین برخورداری از جذابیت‌های تصویری و موضوعی، قائل به آموزه‌های علمی و ناظر به پیشرفت‌های جهانی باشد. بازآفرینی و بازخوانی روال تاریخی این مقولات در دو بستر تاریخ ایران و فرهنگ ملل، به ظن و تائید دوستان و منتقدان نشریه، کاری نو و تلاشی ستودنی است که کوشیده‌ایم تا حد ممکن و بضاعت موجود به آن دست پیدا کنیم.

توجه به سرفصل‌های موضوعی مجله، بیش از هر چیز دیگری بیانگر علاقه دست‌اندرکاران آن به عرضه عناصری است که نقش مهمی در کیفیت فردی و اجتماعی زندگی معاصر ایفا می‌کند.

تاریخ تمدن ایران خوشبختانه سرشار از آموزه‌هایی است که آشنایی با آن و کاربردی نمودن هر یک از آن‌ها در زندگی روزمره کنونی می‌تواند پاسخگوی بسیاری از چالش‌های پیش روی طراحان و تولیدکنندگان باشد. هم‌زمان با این بازآفرینی تاریخی، تلاش نموده‌ایم در تجربیات سایر مردم جهان سهیم باشیم و با سره کردن تجربه‌های آنان از ناسره‌ها و بومی‌سازی این دسته از مقولات، جهان پیش روی خود را به جهانی زیبا بدل کنیم.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی مجله، مجله «معمار و مد امروز» با همکاری مجموعه «معماری ماندگار» در نظر دارد سلسله مسابقات ملی با چهار رویکرد محیط، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ درزمینه معماری و معماری داخلی ترتیب دهد. هدف از اجرای این سری مسابقات اعتلای سطح فرهنگی معماری و معماری داخلی در عصر حاضر با توجه و درنظر گرفتن چهار رویکرد مذکور است.

محوریت مسابقات:این مسابقات توجه به این چهار مورد در ایده پردازی، طرح و ارائه نهایی آثار درزمینه طراحی نما و فضای داخلی با استفاده از نمادها، المان ها و نشانه های گوناگون در ادوار تاریخی مختلف است که از اهداف اصلی مجله معمار و مد امروز به شمار میرود و شامل ادوار تاریخی ایرانی- اسلامی در ایران و سایر کشورها ازجمله روسیه، ایتالیا و چین می باشد که در فراخوان های بعدی به آن پرداخته خواهد شد.


موضوع مسابقه اول: موضوع مسابقه شامل پروژه مسکونی یا ویلایی در دو بخش ذیل میباشد:

۱. اجرا شده در سه سال اخیر

۲. طراحی

شرایط شرکت کنندگان:شرکت کنندگان باید معمار یا شهرساز یا شرکت های معماری و شهرسازی یا دانشجوی زیرشاخه های معماری و شهرسازی باشند و تا تاریخ مقرر آثار خود را که شامل توضیح کانسپت اولیه، پلان، نما و طرح های سه بعدی است به صورت مجازی، با رزولشن 300 dpi به‌صورت RGB در فرمت JPG ارسال کنند.

اسامی اعضای مسابقه عبارتند از:

برگزارکننده و کارفرما : مجله معمار و مد امروز

مدیر مسابقه: شادی مشتاقی

هیئت داوران: فریبرز جبارنیا، بهروز منصوری، سهراب رفعت

داور جایگزین: علیرضا شفیعی

زمان بندی:

مهلت ارسال آثار:۱۵ آبان ۱۳۹۶

اتمام داوری و اعلام نتایج در سایت مجله:۲۰ آبان ۱۳۹۶

رسیدگی به شکایات توسط دبیرخانه مسابقه:از ۲۰ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۶

جوایز به شرح ذیل هستند:

نفر اول: اهدای لوح تقدیر به همراه اختصاص چهار صفحه معرفی رایگان در مجله بین المللی معمار و مد امروز به ارزش هشت میلیون تومان و معرفی در وبسایت و اینستاگرام مجموعه.

نفر دوم: اهدای لوح تقدیر به همراه اختصاص دوصفحه معرفی رایگان در مجله بین المللی معمار و مد امروز به ارزش چهار میلیون تومان.

نفر سوم: اهدای لوح تقدیر به همراه اختصاص یک صفحه معرفی رایگان در مجله بین المللی معمار و مد امروز به ارزش دو میلیون تومان.

برندگان نهایی با هماهنگی دفتر مجله بین المللی معمار و مد امروز می توانند جهت دریافت جوایز به محل دائمی مجموعه معمار و مد امروز مراجعه کنند ویا با هماهنگی های لازم جوایز برای ایشان ارسال خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۶ به ایمیل shadimoshtaghi@todaysarchitectandfashion.com ارسال کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09123724157 و یا آیدی تلگرام @ShadiMoshtaghi تماس بگیرند.

این مسابقه در انطباق با آیین نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی مصوب شورای انقلاب فرهنگی سال ۱۳۸۱ و با مشورت دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی برگزار می گردد. بدیهی است که در این مسابقات از قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان تبعیت میشود.



logo-samandehi