تخم مرغ چوبی

خانه الهام گرفته شده از طبیعت

هر چند وقت یکبار، یک شاهکار معماری پدیدار می شود که ما را نه تنها به دلیل طراحی آن، بلکه به خاطر نحوه ارتباط آن با غرایز اولیه ما، شگفت زده می کند.


به گزارش گالری آنلاین، یکی از این شگفتی ها «تخم مرغ چوبی» است، خانه ای که از سادگی و نبوغ لانه پرندگان سرچشمه می گیرد. این خلاقیت که توسط طراح شعیب شا طراحی شده است، فراتر از مرزهای مرسوم طراحی خانه حرکت می کند و ما را به بعد جدیدی از تفکر معماری دعوت می کند.

آنچه در مورد خانه های چوبی سنتی می دانید را فراموش کنید، زیرا تخم مرغ چوبی این هنجارها را به چالش می کشد. Sha به جای استفاده از چوب صرفاً به عنوان یک بلوک ساختمانی، آن را به عنوان شکلی از هنر و ادای احترام به طبیعت ترکیب می کند. نمای بیرونی به طور کامل از قطعات چوبی تشکیل شده است که به طور پیچیده ای چیده شده اند تا ریشه های یک درخت را تقلید کنند. نتیجه یک تجربه زیبایی شناختی است که به نظر می رسد خطوط بین سازه های ساخته شده توسط انسان و جهان طبیعی را محو می کند.

با این حال، خانه صرفاً به عنوان گواهی بر مهارت طراحی Sha نیست، بلکه عملکردی نیز دارد. این اقامتگاه دارای فضای داخلی است که منعکس کننده جریان و فضای باز پیشنهاد شده توسط نمای بیرونی منحنی آن است. الوار جزء اصلی است که حس گرما و آشنایی را القا می کند. اما این انتخاب مواد فراتر از جذابیت بصری صرف است. این به عنوان یک حرکت آگاهانه از طرح های سفت و سخت و بی رحمانه ای است که بر معماری معاصر مسلط شده اند و در عوض به عشق دیرینه به چوب به عنوان مصالح ساختمانی باز می گردند.

طراح Sha فقط بر روی زیبایی شناسی یا حتی عملکرد به تنهایی متمرکز نیست. او فلسفه طراحی خانه را به حوزه های پایداری محیطی گسترش می دهد. او توضیح می‌دهد: «هر منحنی و زاویه به‌دقت برای بهینه‌سازی نور طبیعی، تهویه و بهره‌وری انرژی ساخته شده‌اند و تجربه کلی زندگی را بهبود می‌بخشند و در عین حال تأثیرات محیطی را به حداقل می‌رسانند». بنابراین، تخم‌مرغ چوبی چیزی بیش از یک خانه است. این تجلیل از توانایی معماری در زیبایی و مسئولیت پذیری است.


logo-samandehi