فراخوان اولین مسابقه ایده پردازی طرح های عمرانی محلات ناحیه 1 منطقه 2 شهرداری مشهد


در دوران معاصر نمی توان نقش المان های شهری را در زیبایی شهرهاو معرفی ویژگی های فرهنگی و تاریخی شهر نادیده گرفت. می توان با طراحی و استقرار یک المان مناسب، شرایط را برای معرفی ظرفیت های مختلف مردم منطقه مهیا کرد. در اغلب شهرها، شهرداری ها توجه خاص به نصب المان های پر محتوا داشته و این موضوع به عنوان یکی از مهمترین عوامل جذب گردشگر تبدیل شده است. بخشی از این رخدادها در حوزۀ فرهنگ و هنر رخ می‌دهد که از‌همین‌ رو مسابقه ایده پردازی طرح های عمرانی محلات ناحیه 1 منطقه 2 شهرداری مشهد توسط انجمن علمی معماری موسسه آموزش عالی فردوس در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین، علیرضا صادقیه عنوان کرد: از نظر مفهومی بهتر است المان ها براساس فرهنگ، تاریخ، آداب و رسوم و شرایط اقتصادی و شغلی مردم همان منطقه طراحی شود تا نماد آن شهر باشد. مهم ترین اصل در طراحی و انتخاب فرم المان ها، این است كه تلاش شود تا مفهوم مورد نظر به طور غیر مستقیم به مخاطب القا شود و هم چنین جذابیت كافی را داشته باشد؛ به گونه ای كه مخاطب و بیننده را به تفكر و تامل وا دارد. به این ترتیب پیام آن در ذهن ها باقی می ماند.

دبیر کل برگزاری مسابقه بیان کرد: مسابقه ایده پردازی طرح های عمرانی محلات انجمن علمی معماری موسسه آموزش عالی فردوس مشهد در راستای اهداف خود مبنی بر هویت بخشی و سامان دهی بصری و ارتقای کیفی شهر و به منظور خوانایی و به‌سازی شهر مشهد مقدس، از کلیه معماران، طراحان، مجسمه سازان، هنرمندان و سایر علاقه مندان محترم دعوت می نماید که به صورت فردی یا گروهی در مسابقه شرکت نمایند.

صادقیه تصریح کرد: از آنجایی که کیفیت محیط شهری با افزایش احساس تعلق شهروندان به محیط زندگی، باعث بهبود عملکرد ها خواهد شد، تغییر فضای شهری و طراحی آن، یکی از اهداف مهم برگزاری این مسابقه است.

هدف
استفاده از توان مهارتی علاقمندان و گروه های متخصص در جهت اقدامات بهسازی ، تجهیز و ساماندهی فضاهای شهری موجود در محلات .

عنوان طرح های قابل پذیرش
نقاشی دیواری
نقوش برجسته
محله آرایی
سازه های اطلاع رسانی
پل گالری و معابر نمایشگاهی
یادمان و المان از شاخص های محله

محله های مورد نظر
مطهری
هدایت
ابوطالب
ایثارگران
شفا
هنرور
عامل

آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار: 10 بهمن ماه 96


آیین نامه برگزاری مسابقه: آیین_نامه_برگزاری_مسابقه_ایده_پردازی.pdf

فرم ثبت نام: فرم ثبت نام فرخوان.pdf

logo-samandehi