فراخوان مسابقات معماران جوان- YAC

این رقابت با همکاری EQI و سفارت ایتالیا در قاهره، PERFORMING OASIS را راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش گالری آنلاین، جایزه نقدی 15000 یورویی به طرح‌های برنده انتخاب شده توسط هیئت داوران بین‌المللی متشکل از برخی از مشهورترین متخصصان جهانی در این زمینه با افرادی مانند فرانچسکا سینگر (سانا)، جوزپه زامپیری (دیوید چیپرفیلد)، ماتئو تون (ماتئو تون و شرکا)، رائول پانتالئو (TAMassociati)، هند مهدوی، مونیر نیماتلا (EQI)، میشل کوارونی (سفارت ایتالیا در قاهره)، امانوئل مونتیبلر (موسس آرته سلا) توزیع می‌شود.

واحه ها مکانی برزخی با تضادهای مرزی، تضادهای آتاویستی بین پوشش گیاهی و صحرا، زندگی و مرگ هستند. چیزی عرفانی در مورد واحه ها وجود دارد. چیزی غیر واقعی و غیرمنطقی وجود دارد، چیزی که آنها را به مکان هایی برای تخیل و رویا، کهن الگو و اسطوره تبدیل می کند.

واحه سیوا بین لیبی و مصر واقع شده است و در اطراف آبهای روغنی دریاچه های نمکی وسیع قرار گرفته است. این در واقع یکی از مشهورترین و مطرح ترین واحه های دنیا است.

هرودوت و بسیاری از مورخان دوران باستان از سیوا که قبلاً خانه پیشگاه عظیم آمون بود، یاد شده است. این مکانی است که قلب اسکندر مقدونی را ربود. اینجا جایی است که او را پسر خدای مصری اعلام کردند و - طبق افسانه ها - او آرزو داشت در آنجا دفن شود.

نه فقط کویر و نخلستان، ویرانه‌های شالی باستانی موزاییکی نیمه خراب از خانه‌های گلی و سنگ‌های نمکی هستند که تصویری نفس‌گیر و متنوع را ایجاد می‌کنند. در سیوا زیبایی‌های متعددی همدیگر را تعقیب و نوازش می‌کنند: واحه، صحرا، معابد و شهر ارواح.

سیوا با این همه شکوه و جلال، باید برای زنده ماندن نقش خودش را در دنیای معاصر پیدا کند. زندگی در واحه با متورم شدن دریاچه های نمک تهدید می شود. خرابه های برابر باستانی روز به روز به دلیل بی توجهی و عوامل جوی به گرد و غبار تبدیل می شوند.

به همین دلیل Performing Oasis تاسیس شد. این رقابت توسط EQI و سفارت ایتالیا در قاهره برای محافظت و حفظ سیوا با تفسیر مجدد آن به عنوان یک ماشین تئاتر مدرن است. سیوا با استفاده حداکثری از شکوه منظره خود می تواند به محیطی عالی برای میزبانی از اجراهای معتبرترین نوازندگان، رقصندگان، هنرمندان و خلاقان سناریوی بین المللی تبدیل شود.

این چشم انداز مسابقه است: سیوا به عنوان یک سرمایه جهانی برای هنرهای نمایشی و خاص محیط.

در میان ویرانه‌های شالی باستانی، در پس‌زمینه دریاچه‌های شور و خط افق تپه‌های صحرا، بزرگ‌ترین هنرپیشه‌های جهان می‌توانند با همان روح‌هایی که قرن‌ها پیش الهام‌بخش پیش‌بینی‌ها و پیش‌گویی‌ها بودند، قرار ملاقات بگذارند و مجذوب شوند. در اینجا، آنها پس‌زمینه‌ای ایده‌آل را برای اجراهای خود پیدا می‌کنند و آینده سیوا را به‌عنوان مکانی قدرتمند برای آزمایش و خلاقیت تضمین می‌کنند.


هیئت داوران:

- فرانچسکا سینگر (سانا)

- جوزپه زامپیری (David Chipperfield Architects Milan)

- متئو تون (متئو تون و شرکا)

- رائول پانتالئو (TAMassociati)

- هند مهدوی

- مونیر نیماتلا (EQI)

- میشل کوارونی (سفارت ایتالیا در قاهره)

- امانوئل مونتیبلر (بنیانگذار Arte Sella)


جوایز:

جایزه نفر اول 8000 یورو

جایزه نفر دوم 4000 یورو

جایزه نفر سوم 2000 یورو

2 یادبود طلایی BASF هر کدام 500 یورو

10 یادبود احترام

30 فینالیست

تقویم ثبت نام:

- ثبت نام "اولیه": 15/05/2023 - 11/06/2023، ساعت 23.59 GMT

- ثبت نام های "استاندارد": 12/06/2023 - 09/07/2023، ساعت 23.59 GMT

- ثبت نام های "تأخیری": 10/07/2023 - 06/08/2023، ساعت 23.59 GMT

مهلت ارسال مطالب: 09/08/2023، ساعت 12:00 GMT (ظهر)


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، اماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi