مسابقه بین‌المللی دانشجویی CTBUH 2015 طراحی ساختمان بلند


هدف این مسابقه ارزش‌گذاری و تعریف جدید ساختمان های بلند در شهرهای مدرن است. با افزایش جمعیت و شهرنشینی اهمیت وجود ساختمان های بلند از لحاظ ایجاد فضای کافی و اقتصادی پررنگ تر شده است. آنچه در طراحی و معماری این ساختمان ها باید مدنظر قرار گیرد، توجه به فضای شهری، نیاز ساکنین و محیط طبیعی سایت، در دید کلی توجه به کل دنیا مهم است. علاوه بر آن برای آن‌که حجم شما با شهر تلفیق شود باید پویا و کاربردی باشد تا نه‌تنها مناسب این دهه بلکه تا قرن‌ها با محیط مرتبط باشد.

مطالعات در رابطه با فرهنگ جامعه برای تطبیق طرح با شهر و کل دنیا، بسیار مهم است. این تطابق از راه‌های مختلفی مانند استفاده از متریال و تکنولوژی خاص، فرم ساختمان، کانسپت و روح طرح ایجاد می‌شود . شرکت‌کنندگان برای انتخاب محل سایت خود آزاد هستند و این محل باید واقعی و در یک فضای شهری باشد ولی توجه به شرایط سایت بسیار مهم است زیرا این شرایط طراحی و ساکنین را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هم‌چنین در انتخاب مقیاس و اندازه، تعداد طبقات و انتخاب کاربری به‌صورت اداری یا مسکونی، آزاد هستند. با این کار شرکت‌کنندگان راحت‌تر می‌توانند طرح‌های خلاقانه ارائه دهند.

شرکت‌کنندگان باید مطالعات دقیق و فراوانی در رابطه با طراحی ساختمان های بلند داشته باشند، چگونه طراحی یک ساختمان بلند تحت تأثیر فرهنگ و شرایط فیزیکی و محیط‌زیست سایت قرار می‌گیرد، چگونه برنامه فیزیکی ساختمان از شرایط سایت و شهر تأثیر می‌گیرد و چگونه باید پاسخگو مشکلات گرمایش جهان باشد.

ثبت‌نام در این رویداد رایگان است.

آخرین مهلت ثبت‌نام در این مسابقه ۳ اوت ۲۰۱۵ (۱۲ مرداد ۱۳۹۴) و آخرین مهلت ارسال آثار۱۰ اوت ۲۰۱۵ (۱۹ مرداد ۱۳۹۴) تعیین و برای برگزیدگان اول تا چهارم این مسابقه نیز به ترتیب از ۶ تا ۳ هزار دلار در نظر گرفته شده است. همچنین به تعدادی دیگر از شرکت‌کنندگان منتخب لوح تقدیر تعلق می‌گیرد. (اتمام مهلت ثبت نام و ارسال آثار)

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.ctbuh.org/competition مراجعه کنند.

منبع : هنرآنلاین


logo-samandehi