معرفی نمایشگاه‌گردانان بزرگ‌ترین رویداد معماری جهان


نمایشگاه‌گردانان بزرگ‌ترین رویداد معماری جهان معرفی شدند / فضای عمومی و خصوصی محور بخش اصلی دوسالانه معماری ونیز / آنچه که باید از شانزدهمین دوسالانه معماری ونیز بدانید

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، شانزدهمین دوسالانه معماری ونیز از 26 می تا 25 نوامبر 2018 برگزار می‌شود و هیئت مدیره این بزرگ‌ترین رویداد معماری جهان به ریاست پائولو باراتا، "شلی مک‌نامارا" و "ایوُن فرل" را به عنوان کیوریتورهای 16 نمایشگاه معماری بین المللی در سال 2018 منصوب کرده است. فعالیت‌های برجسته آموزشی و توانایی در جذب نسل‌های جدید دلیل انتخاب این دو بانوی طراح و مدرس معماری به این سمت اعلام شده است.

"شلی مک‌نامارا" و "ایوُن فرل" که به عنوان یک تیم طراح شناخته می‌شوند در دوبلین ایرلند زندگی و فعالیت می‌کنند از فارغ التحصیلان معماری کالج دوبلین هستند. این دو در سال 1977 شرکت معماران " Grafton " را تأسیس کردند، در سال 2012 پروژه خود را برای محوطه دانشگاه UTEC در لیما، پرو، همراه با کار "پائولو مندس دارچا" ارائه دادند. فارل و مک نامارا همچنین چندین پروژه را برای مؤسسات و دانشگاه‌ها، اغلب در ایرلند طراحی کرده‌اند. ساختمان پارسون، کالج ترینیتی دوبلین؛ وزارت امور مالی امور اداری دوبلین از جمله آثار آن‌ها است.

فارل و مک نامارا تا کنون برنده رقابت‌های بین المللی متعددی از جمله برای پروژه دانشکده اقتصاد دانشگاه تولوز، دانشگاه شهر کینگستون و مؤسسه Telecom در پاریس شده‌اند. این دو همچنین در سال 2008، جایزه جهانی را برای طراحی ساختمان جدید دانشگاه بوچونی در میلان به دست آوردند. نامزدی جایزه استرلینگ برای دانشگاه لیمریک و دریافت جایزه سلطنتی بریتانیا RIBA در سال 2016، جایزه "جین درو" در سال 2015 و جایزه ریاست جمهوری ایرلند در سال 2016 از دیگر افتخارات این تیم طراح محسوب می‌شود.

"شلی مک‌نامارا" و "ایوُن فرل" هر دو از سال 1976 در کالج دوبلین به تدریس اشتغال دارند و در حال حاضر پروفسور معماری در" "Accademia di Mendrisio و استادان مقطع کارشناسی ارشد" UCD" هستند. سخنرانی‌های متعدد در سراسر اروپا و ایالات از جمله در دانشگاه‌های هاروارد و ییل از دیگر فعالیت‌های این دو است. آن‌ها همچنین حضور در هیات داوری بسیاری از جایزه‌های معماری معتبر از جمله جایزه RIBA استرلینگ در سال‌های 2011 و2008، وجایزه "میس ون روه " در سال 2011 را در کارنامه دارند.

01

logo-samandehi