اپلیکیشن شناسایی آثار هنری و راهنمای موزه گردی راه اندازی شد


Smartify app scans artwork to identify them.

یک اپلیکیشن جدید توسط Smartify راه اندازی شده است که به کاربران اجازه می دهد فورا آثار هنری را شناسایی و اطلاعات مربوط به آنها را با استفاده از اسکن کردن اثر با یک گوشی هوشمند در اختیار آنها قرار دهد.

به گزارش گالری آنلاین، این برنامه هفته گذشته در آکادمی سلطنتی هنر لندن راه اندازی شد. سازندگان آن را" Shazam برای جهان هنر " نامیده اند.

این نرم افزار افراد را به پایگاه داده گسترده ای که به طور مداوم به روز رسانی می شود متصل می کند.

در حال حاضر بیش از 30 گالری و موزه های اصلی جهان از جمله گالری ملی در لندن، موزه سلطنتی هنر هلند، موزه هنر مدرن نیویورک و ... به این برنامه پیوسته اند.

این برنامه اطلاعات دقیق در مورد اثری که کاربران به دنبال آن هستند، و همچنین مصاحبه های ضبط شده با هنرمند را فراهم می کند. هدف از راه اندازی این نرم افزار این است که به جای توضیحات خشک و معمول راهنماهای صوتی و کاتالوگ، یک فرایند گسترده تر و در دسترس همگان ایجاد شود.

برنامه در حال حاضر آثار هنری را که در پایگاه داده ذخیره نمی شوند شناسایی نمی کنند، اما شرکت امیدوار است که این امر را در آینده تغییر دهد.

Smartify همچنین بنیاد ویکی پدیا همکاری کرده است تا از گالری عکس آن استفاده کند و به آن کمک می کند تا اثربخشی فناوری تشخیص تصویر را افزایش دهد.

کاربران می توانند آثار مورد علاقه خود را ذخیره و آنها را با انجمن آنلاین Smartify به اشتراک بگذارند.

این شرکت امیدوار است که پروژه استفاده از گوشی های هوشمند در گالری ها در راستای تعامل بیشتر مخاطب با اثر هنری و درک بهتر رموز و داستان موجود در پس هر اثر هنری موثر واقع شود.

جهت دریافت این اپلیکیشن اینجا کلیک کنید.

New app Smartify is hailed as the Shazam of the art world.

New app Smartify is hailed as the Shazam of the art world.

New app Smartify is hailed as the Shazam of the art world.

logo-samandehi