معمار ایرانی برنده رتبه‌ دوم جایزه‌ معماری آسیا ۲۰۱۷ / گزارش تصویری


کسب رتبه‌ دوم جایزه‌ معماری آسیا ۲۰۱۷ برای یک معمار ایرانی

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایلنا، پروژه‌ معماری "دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه" رتبه‌ی دوم جایزه معماری آسیا ۲۰۱۷ را کسب کرد. طراح این پروژه رضا نجفیان است.

مجله‌ی 2A، برگزارکننده‌ی جایزه‌ی معماری آسیا است. امسال مراسم این مسابقه در شهر برلین برگزار شد.

پروژه‌ معماری "دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه"پیشتر نیز برنده‌ی رتبه‌ی اول جایزه معماری داخلی ایران در بخش اداری سال ۱۳۹۵، و هم‌چنین تقدیر ویژه‌ی جایزه‌ی معمار در بخش بازسازی سال ۱۳۹۵ شده بود. این نخستین جایزه‌ی بین‌المللی "پروژه ونوس" است.

از ویژگی‌های شاخص این پروژه، نگاه جدیدی است که در آن به عنصر شیشه شده است. شیشه نه فقط به عنوان مصالحی شفاف، بلکه به عنوان ماده‌ای که می‌تواند نقشی مهم و اصلی در صحنه‌ی طراحی بازی کند، دارای جایگاهی مهم و قابل توجه است.

دفتر مرکزی شرکت ونوس شیشه، پروژه‌ای است با مساحت کل تقریبی ۴۹۰ متر­مربع، در چهار واحد کوچک مجزا ولی مرتبط که در طبقه نهم یک برج تجاری-اداری قرار گرفته است. ایده­‌ی اصلی طراحی، استفاده از شیشه به عنوان عنصری مهم، تأثیرگذار و شکل‌دهنده در تمامی بخش‌های پروژه و نمایش کارکردهای متعارف و هم‌چنین نامتعارف و خلاقانه از شیشه در تمامی فضاها با بیانی قوی، شاخص و در عین حال منسجم در نظر گرفته شده است. به گونه‌ای که خود فضاها و عناصر و اجزاء مختلف پروژه هم‌چون نمونه‌هایی عینی و کامل از این کارکردهای ویژه باشند.

پروژه ونوس شیشه (2)

پروژه ونوس شیشه (4)

طراحی داخلی دفتر اداری

طراحی داخلی دفتر اداری

طراحی داخلی دفتر اداری

طراحی داخلی دفتر اداری

طراحی داخلی دفتر اداری

طراحی داخلی دفتر اداری

طراحی داخلی دفتر اداری

logo-samandehi