اولین همایش بین المللی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران با رویکرد محیط زیست برگزار شد


اولین همایش بین المللی مبانی نظری هنرهای تجسمی ایران با رویکرد محیط زیست، با همکاری و مشارکت گسترده دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و سازمان های مرتبط برای برقراری ارتباطات علمی و تبادل افکار میان هنر و محیط زیست از منظر آگاه سازی حقظ حراست و توسعه در تاریخ 2 و 3 اسفندماه 1396 در سالن همایش های بین المللی دانشکده الزهرا با حضور معصومه ابتکار، اساتید و هنرمندان برگزار شد.
به گزارش گالری آنلاین، این همایش در دو روز و در سه بخش ، توسعه پایدار، پنل بینا رشته ای و پنل هنرهای تجسمی برگزار شد.
روز اول همایش، سوم اسفندماه در پنل توسعه پایدار، دکتر احمدندایی فرد، دکتر حسن صادقی نائینی، دکتر سید هاشم مسدد و دکتر بهزاد سلیمانی حضور داشتند و مرجان کشاورزی، فریبا رستمیان،فروغ عموعیان، پروانه رضا خانلی، زینب قائلیو نفیسه سیده در این پنل مقالات خود را ارائه کردند.
همچنین در پنل بینا رشته ای، دکتر پریچهر حناچی، دکتر امامی، دکتر ناهید محمدی، دکتر الهه پنجه باشی و دکتر کبری روشنفکر حاضر بودند و امیر رضایی نبرد، سمیه کیامهر، نسرین صدیقیان حکاک، سوگل اباذری، هانا کامکار و محمد اعظم زاده نیز در این پنل در رابطه با مقالات خود صحبت کردند.
همینطور در پنل هنرهای تجسمی، دکتر پریسا شاد قزوینی، دکتر عفت السادات افضل طوسی و مصطفی خزایی حضور داشتند و مونس سنجی، زهرا مسعودی امین، فاطمه رضایی، دلارام مهین ترابی، فرزانه نجفی و سارا صادق نیا در این پنل مقالات خود را ارائه نمودند.

لازم به ذکر است در پنل هنرهای تجسمی، دکتر شاد در پایان، ضمن تشکر از حضار، ابراز امیدواری کردند که با تلاش و همت و خلاقیت و همراهی دوستان در سال آینده دوباره بتوانیم ب دستاوردهای نوین تر دور هم جمع شویم .

در ادامه برنامه، پذیرایی و سپس مراسم تقدیر و تشکر ر اختتامیه برگزار شد.

مراسم اختتامیه اولین همایش بین المللی مبانی نظری هنر های تجسمی با رویکرد محیط زیست ، روز جمعه 13 اسفند ماه در سالن همایش های بین المللی دانشکده هنر دانشگاه الزهرا برگزار شد .
در این همایش 68 چکیده مورد پدیرش هیئت داوران قرار گرفت که از دانشگاه های سراسر ایران ارسال شده بود ، از میان 180 مقاله ی ارسال شده ، 52 مقاله تایید نهایی شد و 35 مقاله برای ارائه سخنرانی انتخاب شدند .
در مراسم اختتامیه دکتر نارسیس سهرابی ، نگار فرجیانی ، دکتر لیزا عبید سخنرانی داشتند .
در ادامه ی برنامه مراسم اهدائ جوایز و بخش کلیپ برگزار شد .

دکتر نارسیس سهرابی در مورد پژوهش خود در رابطه با هنر شهری صحبت کرد ، گرایش وی شهرسازی است و در زمینه بالا بردن سطح خلاقیت و مکان سازی با استفاده از هنر شهری در حال فعالیت است .

نگار فرجیانی نیز سخنرانی کوتاهی ارائه داد، وی هنرمندی است که چندین سال به طور مستقل بر روی یک پروژه محیط زیستی کار میکند. فریجیانی دارای تحصیلات در رشته نقاشی است و بر روی پروژه ای تحت عنوان مونوکسید تهران کار کرده است.

خانم دکتر لیزا عبید در ارتباط با هنرهای تجسمی با رویکرد محیط زیست سخنرانی کرد و گفت: هنرهای تجسمی یک ابزار قدرتمند است تا نگرش و چالش های زیست محیطی را به آگاهی جمع وسیعی از مخاطبان و حتی کل جامعه برسانند. به گفته ایشان در ایران میتوان انعکاس زیبایی طبیعت را در معماری و کاشیکاری ظریف و همچنین در باغات و هنر باغداری در فضای سبز د در سیستم آبیاری و قنوات مشاهده کرد.


در ادامه ی برنامه حامد مهریزی زاده که یک اثر هنر مفهومی با عنوان "رودر رو " را انجام داده بود نیز سخنرانی کوتاهی ارئه داد. رو در رو در تابستان و در شهریور گذشته در جنگل گودای مازندران متناسب با تناسبات درگاه کوتاه زورخانه قدیمی پهلوان یزدی بزرگ در قلب قدیمی ترین محله شهرجهان یزد درگاهی را ساخته و به جنگل گودا تقدیم کردند. با این ذهنیت که مردم ایران با شناخت این رسم و دانستن این ذهنیت که آدم ها وقتی وارد فضای زورخانه می شوند بخاطر کوتاهی این درگاهی خم می شوندو احترام می گذارند به فضایی که در آن گام گذاشته اند و وارد شده اند.
در ادامه این مراسم، مجری برنامه خانم پاک سرشت، ضمن تشکر از نویسندگان مقالات و هیئت داوران این همایش، بخش اهدای جوایز را آغاز نمودند.
در حاشیه این همایش چند برنامه پرفورمنس نیز توسط هنرمندان با موضوع محیط زیست برگزار شد.

logo-samandehi