آسمان‌خراش سوراخ‌دار با باغ مواج

شرکت ODA Architecture برنده مسابقه آزمایشی پروژه طراحی معماری خلاقانه برای طراحی برج مختلط ابتکاری برای سئول، کره جنوبی شد.


به گزارش گالری آنلاین، این ساختمان بلند به طور یکپارچه فضای سبز و فضای عمومی را ادغام می کند. این مسابقه اولین ابتکار سئول برای تشویق بخش خصوصی برای ترکیب فضای عمومی ضروری در ازای افزایش FAR (نسبت مساحت کف) و کمک هزینه ارتفاع است. طراحی برج مسکونی ODA بر اساس این اصل ساخته شده است که "تخلخل منجر به رفاه می شود"، طراحی برج مسکونی ODA بر سطح تریبون عمومی باز، دعوت کننده و در دسترس تمرکز دارد. این طراحی نه تنها جذابیت برج را افزایش می دهد، بلکه ارتباط قوی تری بین جامعه و شهر ایجاد می کند. اران چن، بنیانگذار ODA، درک سئول از اهمیت گسترش قلمرو عمومی برای یک محیط شهری معنادارتر را برجسته می کند.

تیم طراحی در ODA با Miraein، Index Partners و Heerim Architects همکاری می‌کند تا برجی بسیار زیبا را پیشنهاد کند که با حساسیت هنری و چشم‌انداز شهری سئول طنین‌انداز شود. این برج بتنی دارای یک باشگاه عضویت در زیرزمین، یک پارک عمومی و فضای خرده فروشی و فضاهای اداری و اقامتگاه های سطح بالا است. منطقه Cheongdam-dong، که به دلیل فروشگاه‌ها و مناظر دیدنی شهرت دارد، از طراحی ODA خبر می‌دهد که ورودی‌های متعددی را به پارک عمومی می‌بخشد و به عنوان نقطه اتصال به محله‌ها و مناطق تجاری مختلف عمل می‌کند. تاریخچه منطقه الهام بخش ODA برای اولویت دادن به طبیعت در طراحی برج است.


logo-samandehi